Marthes-mat blogg

mandag 31. januar 2011

Marthe Kledd Naken

Kjære Dagbok
Vel så dramatisk var det ikke...hos legen i dag. Mor kom å hentet meg og kjørte meg til legesenteret. Jeg hadde time der kl 10:00.

Først ble jeg henvist inn til helsesøster som tok blodprøve av meg, så var det inn til legen. Legen jeg ble henvist til i dag var en ung lege som akkurat hadde begynt på legesenteret. Jeg kunne se at han var av den rolige typen. Han begynte å spørre meg ut om hvordan jeg hadde det og om mine medisiner hjalp meg og hvordan treningen gikk.

Så ble jeg henvist inn på et eget undersøkelsesrom, legen ba meg kle av meg  så jeg spurte han, "alt sammen" han så på meg en liten stund og sa hvis du er sjenert kan du beholde trusen din på deg.

Mor hjalp meg med å kle av meg alt sammen og fikk meg på maven på undersøkelsesengen. Legen kom tilbake og begynte å undersøke meg, klemte meg rundt på ryggen og nedover høyre ben som har litt følelse. Han ba meg sette meg på en stol, lene meg fremover mens han fortsatte undersøkelsen av nakken og ryggen. Han la handen sin under brystene mine og andre handen på ryggen og klemte. Så ba han meg om å kle på meg i igjen og komme tilbake til kontoret sitt.

Da hadde han printet ut ark med nye øvelser jeg skal gjøre hjemme og i svømmebassenget. Jeg fikk også med meg ny medisinliste.

Jeg liker denne legen veldig godt så jeg spurte om han hadde mange fastlege pasienter, det hadde han ikke, så i dag har jeg fått meg ny fastlege.

Så kjørte mor meg hjem og jeg kunne starte på å lage middag til Lene kom fra jobben.

Svar til Jarle
Hyggelig at du liker hva jeg skriver om. Ja, jeg liker å skrive veldig personlig og helt åpent om hva som jeg liker, mine tanker og er opptatt med.