Marthes-mat blogg

fredag 11. februar 2011

Fredag hviledag etter Moskva turen

Kjære Dagbok
I dag har jeg slappet av i nesten hele dag. Det var virkelig herlig. Jeg vaknet kl 10:00 i dag da Lene trakk av meg dyna og mente at nå var det på tide å stå opp. Så var det opp i stolen og inn på badet. Lene vasket meg i håret, ryggen og nedover beina mine før hun forlot meg i dusjen. Det var virkelig godt å få dusje alene uten at den mase Elena skulle "hjelpe". Den jævla såpesvampen hennes mellom beina mine å så hardhendt hun var der nede. Gjorde vondt. Men hun er ikke her nå, heldigvis. Så var det ut av dusjen, ropte på Lene så hun fikk tørket meg på kroppen og så var det på med joggedressen og ut på kjøkkenet til sen frokost.

Etter å ha spist 3 skiver m/ jarlsberg ost, paprika,isbergsalat, 1 tomat + 1 gl kulturmelk, begynte jeg å steke små kjøttboller av den karbonadedeigen vi kjøpte på Svinesund. Så vasket jeg alle grønnsakene og fikk klar gjort dem. Så var det å dele de opp i terninger, ha i alt i en stor kjele utenom potetene som måtte vente til det var igjen ca 15 min før suppen var ferdig med å ha dem oppi. Lene har fri i dag og i helgen så hun hjalp meg med det jeg ikke klarte selv. Etter ca 2,5 time var middagen ferdig. Nå i kveld har jeg hatt suppen i passelige plastbokser slik at vi kan ta en enkel middag senere.

I ettermiddag / kveld har jeg slappet av litt foran pc og i sengen. Linda kom over, hun og Lene trente Yoga sammen på et pledd på gulvet.

I morgen skal jeg ha trening i svømmebassenget igjen, men det skal jeg fortelle deg om senere. Jeg må også arbeide litt som webmaster i morgen ettermiddag ser at jeg har en del arbeid som venter på meg.