Marthes-mat blogg

torsdag 3. februar 2011

Jævla Snylter

Kjære Dagbok
Nå skal jeg fortelle deg om da vi (jeg, Lene, Christine og Espen) var på Ikea. Jeg og Lene hadde reist dit for at vi skulle kjøpe ny madrass i sengen vår. Den madrassen vi hadde fra før syns jeg hadde blitt vond å ligge på. 

Christine og Espen var med for de har hengerfeste på bilen sin noe vi ikke har. Dette skjedde i juni 2010, noen uker før vi skulle på naturistferie i Spania (eller nakenferie som Lene kaller det) Jeg skal fortelle om det senere. Men nå var vi på Ikea, vi fant frem til der madrassene var utstilt og jeg rullet rundt for sjekke kvaliteten på dem. De andre forsvant i butikken da de skulle se på noe annet. 

Tilslutt fant jeg en tykk god madrass jeg ville prøve ligge på. Jeg heiste meg opp av stolen, satte meg på madrassen som lå i en seng og la meg bakover og ned på den. Madrassen var veldig god å ligge på og mens jeg la der kom det plutselig ei kvinne mot meg. 

Jeg kjente henne ikke igjen, men så bøyde hun seg ned mot ansiktet mitt og hvisket inn i øret mitt: Husker du meg? Eva fra VGS? Jeg sa nei, Ok da sa denne  Eva, men dette husker du vel. Som lyn fra klar himmel fikk jeg et hardt knyttneveslag inn mot maven. Jeg skrek høyt og da denne Eva skulle slå en gang til kom det ei eldre dame bort til sengen og lurte på hva som foregikk. 

Denne Eva hvisket meg i øret og sa: Det var jævla synd at du ikke ble drept i den ulykken slik at vi skattebetalere slipper å fø på sånne som deg, Jævla Snylter. Så dyttet hun stolen min langt unna sengen og så forsvant hun. 

Lene hadde hørt jeg hadde ropt og kom for å se hva som var galt. Jeg fikk da fortalt hva som hadde skjedd, på tross av sterke smerter i maven. Espen begynte å løpe rundt i butikken for å finne igjen denne Eva, men hun hadde forsvunnet. 

Vel ny madrass med overmadrass ble med oss hjem den dagen.
  
Kjære Dagbok
Etter å ha tenkt litt husker jeg nå at det var ei jente som het Eva i klassen min på VGS. Hun og 2 andre gjorde mange veldig stygge ting med meg i garderoben og i dusjen etter gym timen. Men det Kjære Dagbok skal jeg fortelle deg senere.

Svar til Signe
Jeg vil gjerne opplyse deg at jeg har sykepleie høyskole eksamen og har i studietiden lest sosialtjenesteloven. Den loven du henviser til gjelder hovedsak for psykisk utviklingshemmede. For øvrig kan du lese om sosialtjenesteloven her Click here 

Svar til dere andre
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg setter stor pris på å få tilbakemeldinger på det jeg skriver i Dagboken min.