Marthes-mat blogg

tirsdag 8. februar 2011

Marthe i Moskva

Kjære Dagbok
Jeg våknet kl 08:00 i dag. (Russian time)  Lurte litt på hva jeg skulle bruke denne dagen til. Men etter å ha vært nede på badet og fått en lang god dusj sammen med mor og Elena som ville hjelpe meg i dag. Min søs hadde ikke våknet da vi var på badet. Elena ville gjerne hjelpe meg og det gjorde hun veldig grundig også. Såpesvampen ble brukt over hele meg også på de stedene jeg helst vil vaske meg selv.

Etterpå fikk spiste jeg en god frokost før vi skulle ta en kort bytur. Espen ble med som min hjelper, Elena skulle kjøre, hun har en gammel Lada Samara. Hun fant frem til en butikk som solgte CD plater. Jeg fikk kjøpt mye musikk for en rimelig pris. Etterpå ville Elena at vi skulle gå på cafe besøk og det gjorde vi før vi reiste tilbake til familiens hus.

Min søs ble med de andre søskenbarna våre på bytur.

Nå trodde jeg at jeg skulle få slappe av en stund, men neida da var det tid for trening. Elena er lege og hun tok meg med inn på treningsrommet i dette store huset, kledde av meg alle klærne og satte i gang med å vise meg nye øvelser hun mener er bra for meg. Dette holdt hun på med i nesten 2 timer. Jeg var så sliten og trøtt at jeg nesten sovna mens jeg lå på gulvet på madrass under den siste øvelsen. Det er godt at jeg ikke er sjenert med tanke på alle de stillingene hun plasserte meg i ang treningsøvelsene.

Så var det rett i dusjen en gang til og Elenas såpesvamp måtte selvsagt vaske hele meg igjen. Etter all denne treningen måtte jeg finne sengen slik at jeg kunne få slappe av og sove litt.

Begravelsen er kl 10:00 (Russian time) i morgen. Jeg vet ikke når mor og far vil hjem igjen enda. Om de har bestilt flybilletter for i morgen kveld eller torsdag morgen. Men når jeg kommer hjem skal jeg sove lenge. Jeg vet at Elena vil mitt beste, men hun maser veldig mye.