Marthes-mat blogg

fredag 25. februar 2011

Norsk Politi er snille og greie

Kjære Dagbok
I dag har Marthe vært veldig dum oppe i hodet sitt. Lene glemte å hente inn Aftenposten og Klassekampen når hun reiste på jobb i dag. Så da måtte selvsagt jeg rote med ut alene for å hente avisene.  Jada, Kjære dagbok, Marthe er vrang, egen og selvsikker ung jente som tror hun klarer alt selv.

Så jeg tok sjansen på å hente avisene selv. Det gikk bra til jeg kom ned til postkassen fikk opp avisen men da skjedde det. Rullestol hjulene gled på isen under snøen og veltet og jeg ramlet ut av stolen. Jeg så meg rundt men det var ingen i nærheten som kunne hjelpe meg. Så hva skulle jeg gjøre da?  Jeg har alltid mobilen på meg overalt jeg er så jeg ringte tlf 112 og kom til Politiet. Jeg fortalte hva det gjaldt, mitt navn og adresse og lurte på om de hadde tid til å hjelpe meg opp i stolen igjen.  Ett par minutter etter samtalen kommer en Politibil med blå lys og sirener opp over i gaten jeg bor. Ut av bilen kom det 2 kjekke Politimenn som hjalp meg opp i stolen og inn igjen døren hjemme. Når jeg skulle rulle inn døren hører jeg en bil til som kommer med sirener, det var en ambulanse. Politiet hadde varslet AMK sentralen om at ung kvinne hadde falt ut av en rullestol og kunne ha pådratt seg skader.  Vel, det hadde jeg ikke så ambulansen reiste igjen, det gjorde også Politiet når jeg hadde kommet meg inn igjen i leiligheten.