Marthes-mat blogg

onsdag 16. februar 2011

Onsdag 16.02.2011 Behandlingsdag

Kjære Dagbok
I dag var jeg litt i tvil om jeg skulle reise til fysioterapeuten (FA) og gjennomgå den faste behandlingen min ettersom jeg har og har hatt store smerter siden jeg kom hjem fra Moskva. På tirsdag fikk jeg ny medisin av fastlegen min, 1 pk med 10 stk sprøyter som skal settes i rumpa mi av sykepleier. Det er Lene eller Linda som gjør dette for meg.

Da jeg satt i dusjen i dag tidlig kom Espen innom for å hente meg. Han kom inn på badet til meg og mente at jeg skulle fortelle FA om mine smerter og den overdrevne treningen som Elena utsatte meg for. Jeg fikk tørket og kledd på meg joggedressen og vi kjørte av sted.

Da vi kom frem til FA og ble henvist inn på behandlingsrommet sa jeg til FA om mine smerter og fortalte om all den treningen som jeg ble utsatt for da jeg var i Moskva. Hun FA ba meg om kle av meg alt sammen, det ble gjort og Espen løftet meg opp mens FA pakket inn hele kroppen min i et varmelaken. Så ble jeg lagt ned på ryggen på behandlingsbenken og dekket med 2 pledd mens FA satte strøm på varmelakenet.  Det var virkelig godt å ligge med det lakenet rundt seg. Jeg ble varm og god i hele kroppen min.

Da FA kom tilbake spurte jeg henne hvor jeg kunne få kjøpt et slik laken og hun sa at Expert og Elkjøp hadde slike. Så var det av med pleddene og lakenet ble fjernet. Hun ba Espen om å hjelpe meg å snu meg rundt på maven. Så begynte hun å massere ryggen, nedover setemusklene og helt ned til føttene på høyreside av kroppen min.
Etter en stund måtte jeg ha hjelp fra Espen slik at jeg skulle ligge på ryggen. Så begynte FA å massere meg under høyre arm fortsatte under brystene nedover maven ned til underlivet og nedover høyre ben helt ned til føttene. Dette holdt hun på med en stund. Så sa hun at jeg var ferdig for denne gangen og at jeg måtte vente til neste onsdag før jeg skulle starte opp igjen med treningsplanen min. Jeg fikk beskjed om å reise hjem å hvile mye når jeg hadde smerter.
Så var det å få på seg klærne, Espen hjalp meg så det gikk fortere enn jeg selv skulle ha gjort det. På veien hjem fikk jeg Espen til å løpe innenom Expert og kjøpe et sånt varmelaken til meg.

Lene sov da jeg kom hjem, hun hadde hatt nattvakt da sover hun til kl 14:00 oppe en stund og sover fra kl 16:00 til 19:00

Søs kommer også i kveld for å sove over hos meg.