Marthes-mat blogg

lørdag 21. mai 2011

Uke 20 Rapport

Kjære Dagbok
Nå skal jeg fortelle deg hva jeg har gjort denne uken ettersom jeg ikke har skrevet noe her på 1 uke.
Mandag 16 mai
Jeg, Søs, Lene og mamma laget i stand et koldtbord beregnet på 15 personer. Det besto av mye god mat.
Tirsdag 17 mai
Vi hele familien reiste til Linda og Anders og feiret dagen hos dem og spiste det koldtbordet vi hadde laget sammen på mandag. Det som ble til overs ble delt mellom oss. Maten smakte herlig.
Men formen min var ikke helt på topp og jeg ville helst ha blitt hjemme, men Lene og søs fikk overtalt meg til å bli med. Da jeg kom hjem hadde jeg hadde så vanvittige leddsmerter at Lene var nødt til å sette en av disse akutt sprøytene på meg slik at jeg sovnet fort. Jeg sov fra kl 16 til kl 22 da Lene vekket meg og vi spiste sammen noe av det fra koldtbordet. Vi gikk til sengs tror kl 02 om natten og sov veldig godt sammen.
Onsdag 18 mai
Denne dagen skulle jeg ha vært hos fysioterapeuten men de hadde stengt grunnet kurs så da prøvde jeg heller å bruke dagen til å jobbe litt med det jeg liker å gjøre på tross av smerter.
På kvelden 1 time var det den faste treningen. Kristine hjalp meg og etterpå hjalp hun meg i dusjen så jeg ble veldig ren over hele kroppen
Torsdag 19 mai
Jobbet også denne dagen på tross av smerter. Jeg føler meg bedre når jeg kan gjøre noe jeg liker enn å kun bli liggende i sengen. Min jobb er også å finne ut hva vi skal handle og skrive handleliste.
På kvelden 1 time var det den faste treningen. Kristine hjalp meg og etterpå hjalp hun meg i dusjen så jeg ble veldig ren over hele kroppen
Fredag 20 mai
Fra morgenen reiste jeg og Lene ut sammen for å handle. Det er en stund siden jeg har vært med på handletur, men denne dagen ville jeg være med.  Da vi kom hjem slappet jeg av litt før jeg begynte med noe arbeid. Kristine kom over og hjalp meg med treningen og i dusjen etterpå. Jeg ble like ren over hele kroppen denne gangen også. Denne gangen sto Lene å så på mens Kristine såpevasket meg over hele kroppen.
Smertene kommer og går men jeg prøver å gjøre det mest positive ut av det. Noen ganger går det bra andre ganger ikke.
Lørdag 21 mai
Jeg har smerter i kroppen i dag også, men ikke så ille som på 17 mai. Jeg har tatt Paralgin Forte og akkurat nå føler jeg meg pigg. Kristine kommer over ved kl 18. Hun skal hjelpe meg med trening og i dusjen. Etterpå skal vi kose oss med god mat og drikke og se en film sammen. Kristine skal sove over hos oss til i morgen.