Marthes-mat blogg

søndag 19. juni 2011

Den Rosa PanterJenta

Kjære Dagbok
I går ettermiddag var jeg og Lene hos min søs som hadde invitert sine studievenner til grillparty. Jeg hadde kledd på meg klær kun i en farge. Rosa strømper, rosa joggesko, rosa truse, rosa bluse, rosa sommergenser, rosa joggedress og rosa caps.

Da jeg måtte en tur på badet tilbød en gutt å hjelpe meg, jeg så en stund på han og sa ok. Inne på badet hjalp han meg opp av stolen min, trakk ned joggedress buksen og trusen min og satte meg på toalettet. Når vi kom tilbake til de andre fikk alle der vite at også trusen min var rosa.
De kalte meg for den rosa panterjenta på grill partyet. Jeg syns det var koselig å bli kalt for det.

Alle som var der hadde tatt med seg noe som skulle grilles eller laget salatblanding. Jeg og Lene hadde med oss potetsalat, vegetarsalat, 1 pk grillpølser og 2 pk med laksfilet.

Søs hadde kjøpt inn mye lompe, pølse og hamburgerbrød. Til drikke ble det servert eple cider, alkoholfri vin og øl for dem som ville ha det. De andre ble servert vin og øl. Ingen ble fulle, men noen fikk kanskje litt mer enn de tålte. Men totalt sett var det en hyggelig stund syns jeg.

Jeg og Lene reiste derfra kl 2000, da vi kom hjem delte vi en flaske med rødvin vi hadde kjøpt i Sverige. Ettersom jeg ikke bruker smertestillende medisiner kan jeg drikke litt alkohol. Liker ikke å drikke mye vin med alkohol men ett par glass syns jeg er nok for meg. Jeg foretrekker helst alkoholfri vin og øl. Men jeg drikker mye av cola og eple cider for jeg syns det er godt drikke.

Jeg kledde av meg alle de rosa klærne og Lene satte på meg en stor t-skjorte. Føler mye mer behagelig å ha den på meg når jeg er hjemme. De rosa klærne er mer som fin klær som jeg skal bruke når jeg skal ut på besøk.