Marthes-mat blogg

tirsdag 21. juni 2011

En Lat Dag

Kjære Dagbok
I dag har jeg tatt en slik Lat Dag. Det vil si at jeg kun har slappet av og ikke gjort mye særlig av positive gjøremål. Mine tanker har nok vært nede på stranden og området der vi skal være på sommerferie om noen får uker. Jeg skal fortelle deg mer om denne turen litt senere, i neste uke.

Syns det er herlig å ta en slik lat dag inne mellom. I morgen skal jeg tilbake til fysioterapeuten og ha trening og behandling. Når jeg kommer hjem derfra må jeg begynne å jobbe igjen. I morgen skal Espen som jobber som BPA for meg kjøre og være med dit ned. Han er stor og sterk og veldig snill gutt. Han er samboer med Christine, en av mine bestevenninner. Vi var studenter sammen på sykepleiehøyskolen.

Det eneste positive jeg har utført i dag var å lage middag. I dag tok vi en lettvint middag, stekte grillpølser og potetmos.

Lene har også brukt dagen til å slappe av, hun har ligget nesten hele dagen på sofaen og lest i sine fagbøker om medisin. Hun fikk 4 bøker om medisin og medisinsk behandling av min onkel da vi var i Moscow. Disse bøkene er på Russian men Lene snakker og forstår det språket godt. Jeg har lært henne det. Når jeg og Lene er ute å handler bruker vi å snakke Russian for da er vi temmelig sikre på at ingen rundt oss forstår hva vi sier.

Så tilbake til mitt tema for i dag, En Lat Dag. Noen vil sikkert hevde at slike dager er bortkastet tid og at man må alltid være pigg og utføre gjøremål selv om man kunne trenge en slik Lat Dag. Vel, hva andre måtte si eller mene om meg tar jeg ikke så alvorlig. Jeg bestemmer over mitt liv selv hva jeg skal foreta meg eller ikke.