Marthes-mat blogg

mandag 20. juni 2011

Marthes arbeidsuker

Kjære Dagbok
I dag skal jeg fortelle deg hvordan jeg jobber. Når jeg skal jobbe i ukedagene (de dagene Lene også jobber) står jeg opp fra sengen kl 0500 og begynner å jobbe kl 0600 til lunsjtid kl 1100. Kl 1200 starter jeg på jobben igjen og jobber frem til kl 1430.

Etter denne tid begynner jeg med å forberede middagen til Lene kommer hjem fra jobben. Dette er min arbeidstid når jeg er smertefri eller delvis smertefri. Jeg har hjemmekontor med det utstyret jeg trenger for å utføre jobben min.

De dagene Lene ikke jobber gjør jeg det heller ikke. Det vil si: Når Lene jobber 1 uke 2 dager og 2 uke 3 dager, gjør jeg det samme. Hva jeg jobber med hjemmefra vil jeg ikke fortelle her, men det er en jobb jeg liker meget godt. Når jeg har lunsjtid etter jeg har spist matpakken min, setter jeg meg godt til rette i en god stol jeg har og lukker øynene og sover ca 30 min før jeg begynner igjen.

Jeg og Lene lager hverandres nistepakke så det er like spennende hver gang for å se hva jeg har fått på mine 3 skiver med brød. Det går med mye te, eple cider og cola om dagen når jeg sitter slik og jobber.

Skal man slik som meg ha hjemmekontor hvor man skal utføre arbeid fra syns jeg det er viktig å ha en fast arbeidstid og plan for det. Ellers blir det bare rot hvis man ikke har et sånt opplegg.

De dagene jeg skal opp kl 0500 er det også viktig at jeg kvelden før får krøpet til sengs rundt kl 2200. Jeg kan ikke disse kveldene sitte oppe til langt på natta for å chatte med mine venner på FaceBook.

Jeg som i tillegg til jobben min har uførepensjon får ikke feriepenger av trygden min. Jeg har gjort det slik i min nettbank at hver måned trekkes det 15% av pensjonen min som blir utbetalt når jeg skal ha sommerferie. På denne måten får jeg på en måte feriepenger jeg også.