Marthes-mat blogg

torsdag 21. juli 2011

Marthe er lat i dag

Kjære Dagbok
I dag har Marthe vært lat, har ikke vært med de andre på noe som de har drevet med. Da Lene, Kristine, søs og Anders ville på stranden ville jeg heller være hjemme. Jeg har ligget delvis i solen og skyggen og slappet av i hele dag og lyttet til lydbøker og litt musikk pluss jeg har besøkt nettet.

Jeg fant et bra gratis program hvor jeg kunne lage meg profil bilde og det gjorde jeg. Jeg laget bilde av meg med rødt hår og briller. Det med brillene passer bra for det bruker jeg, men håret mitt i virkeligheten er nok ikke så rødt som på profil bilde. Da Lene så mitt bilde ville hun også ha et hun også. Hun satte på seg blått hår. Jo da søte ble vi.
Kristine har også laget seg et sånt profil bilde til bloggen sin. Hun også ble søt på det bilde… hehe

Mine foreldre kom hjem noen minutter før de andre fra stranden kom. Pappa tente opp grillen og vi spiste pølser, kylling, laks og hjemmelaget potetsalat til middag.

Etterpå skulle jeg trene i basseng i noen timer og søs ville gjerne hjelpe meg denne gangen og det fikk hun lov til. Lene og Kristine lekte i vannet.  Noe av hensikten med å trene i vann er at jeg skal bevege meg i vannet og da trenger jeg noen som kan holde rundt meg så jeg ikke faller på bunnen av bassenget. Den som hjelper meg tar sine hender / armer under mine bryster og holder godt tak i meg og dytter meg fremover så det kan se ut som jeg vandrer i vannet. Det er flere slike øvelser jeg gjør i vannet. Jeg har litt følelse i høyre ben og jeg merker at den ikke har blitt borte men blir bedre og bedre.

Formålet med treningen er at jeg en dag kan bevege meg rundt på 2 krykker og aldri mer sitte i den rullestolen. Lene og pappa har bestemt at jeg skal øke treningsperioden med 30 min pr dag når jeg kommer hjem. Da skal jeg utføre hjemmetrening i 90 min med hjelp fra Kristine eller Lene. For at klærne ikke skal hindre at øvelsene blir riktig utført må jeg kle av meg alt sammen så jeg blir liggende naken på en madrass på gulvet. Det var min fysioterapeut som sa jeg måtte kle av meg alt når øvelsene skulle gjøres.

I morgen tror jeg at jeg tar en dag til med å kun slappe av på verandaen. På lørdag vet jeg at vi skal på markedet og handle inn før vi reiser hjem på mandag. Når Kristine skal ha en ukes fri i september har jeg og mamma planlagt og reise hit ned igjen og Kristine blir med som min BPA. Lene kan ikke være med pga sitt arbeid og hun vil også passe på Stine til jeg kommer hjem igjen.