Marthes-mat blogg

torsdag 7. juli 2011

Rapport fra Ferieparadiset

Kjære Dagbok
Jeg vil fortelle deg om hva vi holder på her nede disse første dagene siden vi kom hit på mandag. Tirsdag lå vi jentene på stranden nesten hele dagen og solte oss. Det er så herlig å kunne sole seg naken uten å ha klær på seg. På ettermiddagen trente jeg i svømmebassenget med Kristine som hjalp meg. Lene og søs lekte vanndans eller hva jeg skal kalle det de gjorde. Det så ut som de hadde det gøy sammen. Senere på kvelden delte vi en flaske vin på verandaen etter en god middag som pappa hadde laget.

Onsdag var vi noen timer på stranden. Badevakten var en idiot syns vi. Han var mer opptatt med å smøre inn sin kjæreste med sol krem på hennes intime kroppsdeler enn å følge med hva som foregikk på stranden. Så da vi forlot stranden var Lene og søs innom vaktkontoret og klaget på denne badevakten for at han ikke passet jobben sin.

Etter å ha spist mat og jeg fått trent i vannet med Lene tok vi en tur til markedet i byen her. Etter at euroen ble innført i Spania har også prisene steget en god del. Jeg så på adidas joggedress, på Svinesund betalte jeg kr 550,- for den men her skulle de ha  85 euro (kr 722,-). Men jeg fikk tak i en helt spesiell bluse, den er hvit og gjennomsiktig så når jeg bruker den kan personer se mine bryster. Jeg vet ikke om jeg tør å bruke den offentlig, men hjemme og hos venner skal jeg bruke blusen. Denne blusen kostet 44 euro (kr 374,-)

Etterpå bestemte vi oss for å gå på restaurant og spise middag. Vi fant et sted der det ikke var overfylt og ble henvist til et bord. Nå etterpå forstår vi godt hvorfor dem ikke hadde mange gjester her. Vi bestilte maten kl 17:30 og vi fikk endelig maten kl 19:30. Da hadde vi alt begynt å bli lei av hele ventingen og planla og gå over til et gatekjøkken på den andre siden av gaten og kjøpe oss noe der. Jeg hadde bestilt stekt kyllingfilet med pommes frites og salatblanding. Det jeg fikk var dette: halvstekt filet med brent pommes frites og salaten? Ja for en salat. Den besto av 2 stk isbergblader og en halv tomat. Lene, søs og Kristine hadde bestilt laks men fikk noe som så ut som kjøttkaker men smakte som dritt sa dem. Så vi nektet å betale for denne gris maten og vandret over til gatekjøkkenet og kjøpte oss store hamburgere med alt tilbehør. Det var god mat. Vi ble gode og mette.

Da vi kom hjem igjen satte vi oss på verandaen etter å ha først fått av oss alle klærne og delte en flaske med god spansk rødvin vi hadde kjøpt på markedet.

I dag har jeg sittet på verandaen, jobbet og solt meg. De andre har vært på stranden og i bassenget. I dag ville søs hjelpe meg med treningen og det fikk hun lov til. Nå har pappa tent opp grillen og vi skal ha grillmat til middag. Jeg har laget en god salatblanding som vi skal spise sammen med det andre vi skal grille.
Etterpå skal vi tilbake til bassenget og kose oss der en god stund i ettermiddag.