Marthes-mat blogg

lørdag 27. august 2011

Fredag og lørdagsrapport

Kjære Dagbok
I går var jeg og Lene igjen på handletur til Svinesund. Vårt fryseskap begynte å bli tomt så da var det på tide med en ny tur. Vi handlet mye mat, vin og sigaretter (til meg). Vi fant oss et hyggelig spisested hvor vi kjøpte oss lunsj. Jeg fant også fine billige joggedresser til meg, Nadya og Kristine. Hun ville være hjemme for å jobbe med en av sine terminoppgaver hun må levere inn snart.

Vi kjøpte 8 kg med karbonadedeig som vi laget karbonader og kjøttboller av i går kveld. Pappa liker det lett saltet flesket så jeg kjøpte med 2 pk til han. Pluss mye annet mat til oss selv.

Vi handlet for nesten kr 5000,- Hvis vi skulle ha handlet de samme varene i Oslo tror jeg det ville ha kostet oss det dobbelte.

I dag har vi igjen vært på naturistbading. I dag var det jeg, Lene, Kristine, Nadya, søs og mamma som reiste i 2 biler dit bort. I bassenget var det Kristine og mamma som hjalp meg slik at jeg fikk gjort mine øvelser riktig. Mamma holder rundt meg, under brystene og jeg må bevege meg i vannet. Mamma holder hardt rundt meg så jeg ikke skal falle ned i vannet. Etterpå holdt mamma rundt meg slik at jeg fløt i vannet og Kristine hjalp meg med å få bena ut til begge sider frem og tilbake mange ganger. Etterpå holdt Kristine i meg og mer gå trening i vannet. Da det hele var over dro Kristine og Lene meg opp fra bassenget og satte meg på et handkle på rullestolen min så var det rett i dusjen for såpevask og inn i garderoben og på med joggedressen. Lene og søs lærte Nadya denne vanndans leken de liker å gjøre når de er i bassenget. Nadya likte dette så godt at hun vil gjøre den neste gang vi er i vannet.

Pappa hadde laget middag til vi kom hjem. I dag var det mine karbonader, poteter og grønnsaker.

Etterpå dro vi hjem til oss selv. Vi var litt trøtte og slitne alle 3 så vi fant fort ut at det å slappe av i sengen var nok den beste ideen i ettermiddag. Kristine krøp opp i sengen sin inne på bod rommet sitt og jeg og Lene i vår seng og der sovnet vi noen timer. Jeg vaknet først og krøp ut av sengen og måtte logge meg på FaceBook for å se om det var noe nytt av interesse.

I kveld skal vi spise grillet kylling, salatblanding og mine hjemmebakte rundstykker som vi koser oss med ei svensk flaske hvitvin.

I morgen skal jeg sove lenge, tror jeg blir i sengen hele dagen hvis jeg har de samme smertene i kroppen som jeg har nå. Etter vi har spist skal jeg krype opp i sengen og slappe av og se på tv eller høre på lydbok.