Marthes-mat blogg

lørdag 6. august 2011

Hjemme alene

Kjære Dagbok
I dag har jeg vært hjemme alene. Det er lenge siden jeg har vært det nå. Lene skulle besøke noen venner på den andre siden av byen og Kristine måtte en tur hjem til sin familie i dag. Så jeg ble alene hjemme, vel ikke helt alene jeg har Stine hos meg.

Da Lene og Kristine reiste av gårde krøp jeg opp i sengen og fikk lagt meg ned på ryggen. Det var veldig godt for jeg får så vondt i ryggen noen ganger av å sitte i den stolen min. Jeg hadde laget ei stor nistepakke og tekanne jeg tok med meg. Så satte jeg på tv og begynte å lete etter noe som var å se på. Det fant jeg på TV4 Fakta.

Da jeg åpnet nistepakken min hoppet Stine opp i sengen min og satt der med sine tiggerøyne og ville smake på maten min. Selvsagt fikk hun det, hun fikk slikke av leverpostei av noen skiver før hun krøp inntil meg og sovnet.

Da jeg var ferdig med å spise og drikke te, la jeg armen rundt Stine og tenkte på å slappe av en stund. Jo da Marthe hun sovnet. Jeg våknet av at noen låste seg inn hos meg. Det var pappa som kom og lurte på om jeg hadde lyst på middag. Han hadde laget en av mine favoritt mat i dag. Og da jeg fikk vite at det var fiskeboller i hjemmelaget saus med poteter kom jeg meg fort opp av sengen og inn på kjøkkenet.

Da jeg satt og spiste middag kom Lene hjem, hun var også sulten og hun fikk middag av pappa hun også. Lene hadde vært innom Meny å handlet grillet kylling og en bærepose med frukt og grønt. I kveld skal vi spise kylling og salatblanding.

Kristine kom tilbake en stund etter Lene hadde kommet og vi stekte kylling og laget salatblanding som vi spiste sammen med mine hjemmebakte grove rundstykker.