Marthes-mat blogg

mandag 1. august 2011

Marthe hos legen og matvaner

Kjære Dagbok
I dag har jeg vært hos fastlegen min på kontroll. Kristine kjørte meg med min bil og ble med inn til legen. Jeg ble henvist til et undersøkelses rom og legen ba meg kle meg naken. Kristine hjalp meg av med joggedressen og fikk meg opp på undersøkelsessengen. Legen kom tilbake og klemte og undersøkte meg bak og foran på kroppen. Etterpå kledde jeg på meg igjen og rullet inn på legens kontor. Legen sa at han kunne se at det går fremover og utvidet min hjemmetrening til 2 timer pr dag. Jeg kunne selv bestemme om jeg ville trene 2 timer eller 2x1 time pr gang. Behandlingen hos fysioterapeuten skulle forsette som får. Jeg fikk også fornyet mine resepter på mine medisiner. Legen min sa også at han hadde kjennskap til min samboer og hans inntrykk var at han tror hun blir en god lege.

Etter legebesøket reiste vi til Meny og handlet inn frukt og grønt som vi spiser mye av. Jeg og Lene spiser mye vegetarmat ved siden av. Vi var også innom Smart butikk og kjøpte vegetarhamburgere som vi liker veldig godt.

Lene hadde laget middag da vi kom hjem rundt kl 16:00, tomatsuppe med egg. Det er jeg som er kokken her, men Lene lager også god mat. Jeg lærer nå Kristine å lage mat for hun bruker mye ferdigprodukter som ikke er bra for helsen. Hun liker at jeg lærer henne dette.

I kveld har vi spist vegetarsalat, vegetarburgere og mine hjemme bakte grove rundstykker.

Jeg er nøye på hva jeg spiser av mat og drikke for jeg vil ikke bli ei fet jente i en rullestol. Derfor foretrekker jeg å lage maten fra grunnen og opp til ferdig produkt for da bestemmer jeg selv hva slags innhold jeg vil ha i maten min.