Marthes-mat blogg

tirsdag 9. august 2011

Mine matvaner

Kjære Dagbok
Jeg er nøye på hva jeg spiser for jeg vil ikke se ut som ei fet jente i rullestol. Jeg foretrekker å lage maten min fra grunnen og opp til ferdig produkt. Det tar selvsagt lenger tid å lage mat på min måte enn at jeg hadde kjøpt ferdig produkt i butikken.

Når jeg lager grønnsaksuppe, lapskaus, karbonader, kjøttboller og kjøttkaker lager jeg store porsjoner som jeg fryser ned i porsjonspakker som er enkle å ta opp igjen når vi skal ha middag. Jeg bruker råvarer som ikke er tilsatt noen form for kunstige konserverasjonsmidler.

Vi spiser også mye frukt og grønt, lager mye salat som vi har som tilbehør til annen mat vi spiser.
Vi spiser også mye av vegetarmat som jeg lager selv til middag eller som kos på lørdagsaften.
Hver fredagsettermiddag baker jeg 30 stk grove rundstykker som vi spiser opp i løpet av uken.

Pizza lager jeg fra bunnen og opp til ferdig. Vi har kjøpt ferdigpizza noen ganger men den er ikke så god som den vi lager selv.

Vi spiser også mye av fisk og kylling som er sunt og veldig god mat.

Når vi er ute på lengre biltur lager vi alltid nistepakke som vi spiser underveis. Dette har ingenting med at jeg og Lene ikke har råd til å kjøpe mat ute, men vi liker det best på denne måten.

På min mat blogg fins det nå mange gode oppskrifter som er enkle å lage.