Marthes-mat blogg

onsdag 7. september 2011

Kroppen min er ikke god i dag


Kjære Dagbok
I dag har ikke kroppen min vært så god. Har hatt smerter hele dag. Alt dette kommer av at jeg har hatt 2 travle dager, men mest i går da jeg var hos søs. I dag har jeg heller ikke vært på min faste behandlingstime og det er veldig lenge siden jeg har hoppet over denne timen. Men kroppen min har ikke vært enig med meg i dag.

I dag tidlig var hele kroppen min stiv med vanvittige smerter så Kristine og Lene måtte hjelpe meg opp av sengen og sette meg stolen og hjelpe meg på badet før de forlot huset.

Når jeg har smerter i ryggen klarer jeg ikke å ligge i sengen, men mye bedre å sitte i godstolen min. I dag har det blitt mye tv titting og noe besøk på nettet. Men jeg har også sovet i godstolen i dag, blir så trøtt av sterke smertestillende medisiner jeg har tatt 4 stk av i dag.

Søs tror ikke lenger på meg når jeg sier at jeg har smerter i kroppen. Hun har blitt helt forandret siden hun fikk kollegaer i kommunehelsetjenesten. Lene sier at søs har blitt smittet av hvordan enkelte i hjemmetjenesten behandler personer med funksjonshemninger. Lene har prøvd å forklare søs så mange ganger at hvis jeg sier jeg har smerter så har jeg det, men søs tror ikke noe på for hun mener jeg fantaserer om jeg har det. Men vi tror at søs er sjalu eller sinna for at jeg skal flytte langt unna henne så hun ikke lenger kan leke barnepike for meg.

Pappa inndro husnøkkelen søs hadde til vår leilighet for å hindre at hun skulle flere ganger låse seg inn til meg på dagtid når jeg er alene og begynne å leke barnepike og sjef ovenfor meg.

Kristine laget middag da hun kom fra UIO kl 14:15 i dag. Vi har spist tomatsuppe med makroner og egg. I kveld skal vi spise pizza. I morgen og fredag har Kristine studiedager hjemme men ettersom hun har jobbet med oppgavene på søndag og hver kveld tar hun seg fri. Lene har jobbet inn 2 dager med ekstra vakter på sykehus og vakttjeneste.

I morgen ettermiddag er det planlagt at vi skal reise tilbake til huset vårt. Denne gangen skal mamma være med oppover og hjelpe til med noe mål av vinduer og nye ryddearbeid. Vi skal sove over hos Lenes familie.  Jeg får neppe gjort så mye der oppe disse dagene men jeg vil være med.