Marthes-mat blogg

mandag 5. september 2011

Marthe på avlastning

Kjære Dagbok
Det har blitt populært at hjemme boende funksjonshemmede skal sendes på avlastning og i dag var det min tur så Kristine skulle få fred i leiligheten mens hun arbeider med sine studier.

Jeg ble jaget ut av sengen kl 06:30 i dag tidlig og rett inn i dusjen for å bli klargjort til hun som skulle hente meg kl 08:00

Nå vil du kjære dagbok vite hvem som skulle hente meg og hvor jeg skulle være? Det skal jeg fortelle deg nå. I dag skulle jeg være hos mamma altså 1 etasje opp i dette huset vi bor i. Mitt avlastningssted er nok mye bedre enn der vanligvis personer med alle typer funksjonshemmede blir sendt til disse institusjonene som behandler alle brukere der som de skulle være barn.

I dag har jeg og mamma baket sammen, jeg bakte grove rundstykker som de andre hos meg elsker å spise opp. Mamma bakte brød og vi tok oss lange pauser og koset oss med mange krus med te. Mamma har tatt studiepermisjon fra arbeidet sitt i en periode for hun skal update noe ang sitt arbeid.

Etterpå laget vi middag sammen. I dag ble det mammas kjøttkaker i brun saus, poteter og min salatblanding. Middag ble akkurat ferdig til Lene og pappa kom fra arbeidet. Nadya og Kristine fikk også smake.

Nå slapper jeg av litt foran pc og kl 19:00 skal jeg begynne med min hjemmetrening og Kristine skal hjelpe meg. Treningen tar 90 min med dusj etterpå. Jeg må være ferdig til Bigbrother som begynner kl 21:30 for det ser vi, vel jeg på hver kveld.

Jeg skal tilbake til min avlastningsplass i morgen for vi ble ikke ferdig med bake jobben i dag.