Marthes-mat blogg

onsdag 30. november 2011

Familieselskap til helgen


Kjære Dagbok
Vi begynte tidlig i dag vår handletur. Jeg var kun med inn på Meny men Kristine løp inn på Coop Prix og Rema for å hente det som sto på min handleliste.

Vi skal ha familieselskap på lørdag og det sier seg selv at da trenger jeg gode råvarer for å kunne lage god mat. I morgen tidlig skal jeg begynne med å lage en 15 liters kjele med mammas lapskaus som vi tar med opp nordover når vi reiser når Lene kommer fra sykehuset. Vi har planlagt å reise kl 16:00 og kjøreturen tar 3,5 time.

Lene har fått permisjon på fredag som er egentlig hennes arbeidsdag. Hun jobber nå uke 1 5 dager og uke 2 fri arbeidsplan. Derfor kan vi være i huset vårt alle 3 hele neste uke sammen.

Fredag kommer min tante og onkel (foreldre til Nadya) fra Moscow til Norge. Mamma og pappa henter dem på Gardermoen og tar dem med oppover til oss.

Søs, Nadya og Anders kommer etter på fredagskvelden. Lørdag kommer Lenes far og hans samboer og Lenes søster Elin til oss. Så du forstår at vi jentene har mye å gjøre før hele familien er samlet på lørdagsettermiddagen.

Fredag skal vi jentene bake 60 stk rundstykker og 5 brød som skal brukes i selskapet i helgen. Vi skal servere varm lapskaus, varm laksfile og snitter med godt pålegg.

Kristine gleder seg spesielt mye til familieselskapet for det har hun aldri vært med på før.