Marthes-mat blogg

lørdag 26. november 2011

Naturistbading

Kjære Dagbok
I går kveld da vi var hjemme igjen slo mine leddsmerter til for full styrke igjen. Men etter at søs hadde satt noe smertestillende i rumpa mi sovnet jeg. Da jeg våknet ute på kvelden var jeg sulten og fikk tomatsuppe av Lene, men jeg kjente litt av mine smerter.

Nå har det blitt slik at mamma hadde fått med seg noen av de faste som bruker å bade på naturist dagen. Sammen hadde de gått sammen om å få låne et basseng på en skole. Dette fordi da hadde man bedre kontroll på hvem som skulle være med. Så vi var til sammen 18 jenter / kvinner og 4 gutter / menn som i dag skulle ta naturist bad (naken bad) sammen.

Jeg hadde smerter også i dag, men Lene som er sjefen her mente at varmt vann gjorde godt for kroppen min. Vel, da måtte jeg gi meg og bli med. Vel fremme i garderoben kledde Kristine av meg alle klærne og kjørte meg under dusjen. Etterpå hjalp Kristine og Lene meg ut i vannet og Kristine holdt rundt meg i vannet slik at jeg skulle bevege meg. Etter en stund ville mamma gjøre det og Kristine, Lene, søs og Nadya begynte med vanndans, balletten som de liker å gjøre sammen i bassengen.

En voksen mann hjalp Lene med å få meg opp av bassenget og opp i stolen min. Badstuen var på i dag så da satt vi hele gjengen der inne en stund før vi tok oss en god lang dusj. Kristine tørket meg og påførte kroppen min noe hudolje før hun hjalp meg på med joggedressen.

Jeg likte dette med privat bad mye bedre enn det som vi har vært med på før. Her var det ingen som stirret på kroppen min så jeg kunne slappe bedre av når jeg er naken. Når personer begynner å stirre på meg føler jeg med sjenert og klarer ikke å slappe av. Selv om jeg ikke er sjenert blir jeg det da. Veldig ubehagelig opplevelse.

Da vi var hjemme igjen hadde pappa laget middag til oss og i dag hadde han laget en av mine favoritt maten. Fiskeboller i hjemmelaget saus, poteter og kokte gulrøtter. Det er en herlig middag og jeg spiste nok litt for mye.

Tilbake i kjellerleiligheten krøp jeg opp i sengen og slappet av noen timer. Jeg har kommet meg opp nå og føler meg i fin form men jeg har tatt noen av mine smertestillende medisiner så det er kanskje derfor at jeg føler meg i så fin form.

Da vi kjørte hjem i går fra huset vårt på Lillehammer var vi innom Meny og handlet inn for en uke slik vi pleier. Da kjøpte jeg med roast biff som vi skal kose oss med i kveld. Da blir det stekt roast biff med bearnesaus, hjemmelaget pommes frites og min salatblanding som består av tomater, agurk, mais og isbergsalat. Lene og Kristine vil ha vin til maten, men jeg må nok bare drikke alkoholfri vin i kveld.