Marthes-mat blogg

søndag 27. november 2011

Ut å handle klær


Kjære Dagbok
For noen års siden var jeg og Lene ute for å kjøpe nye klær til meg og til henne. Etter at vi hadde fått noe reklame i posten reiste vi til denne butikken. Nå ser jeg mer på kvaliteten enn på prisen når jeg handler klær, men prisen har også en viktig del for jeg betaler ikke hva som helst for det jeg kunne tenke å ha på meg.

Da vi endelig fant denne kles butikken inne i kjøpesenteret så jeg med en gang at de hadde klær i min favoritt farger som er rødt, rosa og blått. Vi tok oss en rundtur i butikken og fant frem flere t-skjorter og lette sommerklær som jeg ville prøve på meg.

Det var nå at problemene begynte. Inngangen til omkledningsrommet var så smalt at jeg ikke kom inn der med stolen min. Lene løp og hentet en av de ansatte, ei ung jente. Hun sa til meg at stolen min måtte stå igjen utenfor mens jeg gikk inn og prøvet klærne. Jeg ble helt paff, og spurte henne om hun trodde jeg brukte rullestol for at jeg syns det var gøy å sitte i en slik stol. Men hun sto på sitt at stolen min måtte bli utenfor. 2 hyggelige gutter som hadde overhørt samtalen kom bort til meg og spurte om jeg trengte hjelp. De 2 løftet meg opp fra stolen og satte meg på en stol som sto inne i omkledningsrommet. Guttene sa de skulle vente til jeg var ferdig så skulle de sette meg tilbake i stolen.

Omkledningsrommet var så bite lite at man måtte nesten ut for å snu seg. Lene kom tilbake med klær jeg skulle prøve og jeg kledde av meg på overkroppen. Klærne var fine og de passet perfekt på meg. Helt plutselig når jeg satt der toppløs kommer denne unge butikkjenta tilbake, hun trakk forhenget helt ut til siden og spurte om jeg ikke snart er ferdig for det var flere kunder som ventet. Jeg ble helt satt ut for jeg hadde glemt at jeg var naken ovenfra og nå så alle de som var inne i butikken meg. Jeg ble rasende og ba ungjenta om å forsvinne til jeg ble ferdig.

Jeg sa til Lene at vi reiser til et annet sted å kjøper klær, men Lene mente at de klærne jeg hadde prøvd skulle vi betale for. Slik ble det og ungjenta fikk klar beskjed av oss at hun vi aldri mer kom tilbake for å handle i denne butikken. Hun bare så surt på meg.

Vel, guttene hjalp meg opp i stolen igjen og vi spanderte på dem en stor hamburger som takk for at de hadde tatt seg bryet med å hjelpe meg.

Når jeg nå fortiden skal handle klær gjør jeg det hos Sportsmann, Ellos og når vi handler på Svinesund. Har aldri opplevd slik behandling i klesbutikker der.