Marthes-mat blogg

lørdag 24. desember 2011

Juleaften


Kjære Dagbok
Jeg har nå krøpet opp i sengen for jeg er sliten etter alt denne dagen har inneholdt. Det begynte med julefrokost, så julelunsj for så avsluttet med familiemiddag med til sammen 16 personer. Jeg, Lene og Kristine laget julemiddagen sammen som inneholdt ribbe, medister og innmatpølse, surkål, rosenkål, surkål og mandelpoteter. Til dessert var det multekrem. Vi valgte å bruke tradisjonell drikke + alkoholfritt for dem som ville ha det.

Vi spiste middag kl 17:00 og kl 19:00 banket det på døren. Det var julenissen som kom med gaver til oss. Kristine som hadde gledet seg til å feire jul med oss, fikk mange gaver så hun begynte å gråte av glede. Hun sa at så fin juleaften har hun aldri opplevd før og dette var hennes drøm som ble oppfylt.

Hva vi fikk / ga hverandre i gaver skal jeg fortelle deg om senere i romjulen.

Men min beste og fineste julegave jeg fikk kunne ikke kjøpes for penger. Min beste julegave var å se hvor glad og lykkelig Kristine er i kveld.