Marthes-mat blogg

onsdag 28. desember 2011

Julerapport


Kjære Dagbok
Ettersom vi skal reise tilbake til Oslo på fredag har vi ryddet hele huset fritt for julepynt. Juletreet har vi satt ute på verandaen så lenge. Grunnen til at vi gjør dette i dag er at vi vil slappe av i morgen.

Men i Oslo har vi et plastikk juletre vi skal pynte når vi kommer hjem til vår leilighet på fredag. Så julen er ikke over ennå for vår del. Men her i huset er julen over for denne gangen.

Lene skal tilbake på jobb på mandag og da har hun 2 ukers vakt og etterpå 2 ukers fri. Det er mest sannsynlig at jeg og Kristine reiser nordover på onsdag 11. jan og at Lene kommer etter på toget på fredag 13. jan.

Nadya skal begynne i jobben sin som sykepleier på onsdag 5. jan og vet ikke ennå hvilken vakt hun skal jobbe, men hun håper hun kan ta toget sammen med Lene og kose seg med kjæresten sin denne helgen.

Så i morgen blir det latmannsliv på oss alle her, slik at vi kan slappe av i badstuen før vi kopler ut strømmen der inne for denne gangen. Jeg syns det blir trist å reise tilbake til Oslo når jeg har blitt så vant til å leve her. Kristine har heller ikke noe lyst å reise tilbake, men hun er nødt til det pga av sin utdannelse. Men vi har fin leilighet i Oslo så vi klarer oss nok til vi skal tilbake.

Nadya skal overta vår leilighet hjemme hos mine foreldre når vi flytter for godt til Lillehammer i august 2012. Hun er glad for at hun slipper å måtte ut på det dyre leiemarkedet for å få et sted å bo. Nå bor hun på mitt tidligere rom jeg hadde mens jeg bodde hos mine foreldre. De liker å ha Nadya i huset sitt.

Jeg veide meg i dag og ser at jeg har gått opp 2 kg, men det skal jeg nok få fjernet når hverdagen kommer igjen. Jeg vil ha en slank kropp så julefettet skal bort fra min mave ved hjelp av mye trening og sunn mat.