Marthes-mat blogg

fredag 6. januar 2012

Russian juleaften i morgen


Kjære Dagbok
I morgen er det juleaften i Russia og feiringen varer i 6 dager. Min familie har alltid feiret Russian jul hjemme hos oss, men vi har også vært hos familien i Moscow og feiret sammen med dem.

I morgen kveld blir det Russian julefeiring hos mine foreldre med middag og pakker. Sånn sett har jeg og min søs fått feiret juleaften 2 ganger i året siden vi ble født.

Middagen i morgen vil bestå av stekt / grillet laks som mange i Russia spiser som julemiddag. Laksen skal også helst være norsk for den er mest populær i Russia til en høytidlig middag.

Ettersom det ble mange pakker på oss på den norske juleaften bruker vi på Russian juleaften å gi hverandre 1 pakke. Da helst med noe man kan spise.

Kristine hun gleder seg til å feire juleaften en gang til. Jeg tror hun gleder seg like mye til middagen som pakkene hun vil få av oss. Nadya er på jobb i Stavanger så hun er forhindret til å delta sammen med oss i morgen kveld.