Marthes-mat blogg

søndag 8. januar 2012

Snart avreise

Kjære Dagbok
Bare vi får spist lunsj om ca 1 time ( kl 11:00) skal vi reise nordover igjen. Denne gangen vil jeg ha med meg min nye rullestoll for min gamle har jeg i huset der oppe men den er ikke lenger så god å bruke for meg. Mamma skal også være med, men hun kommer etter senere i dag med egen bil. Det blir ikke plass til henne når rullestolen tar opp en plass i bilen vår.

I dag er det Kristine som skal kjøre nordover for Lene fikk nok litt for mye alkohol i kroppen i går kveld i forbindelse med feiringen av Russian juleaften.

Stine skal også være med henne skal inn i buret sitt og hun bruker å sovne der inne under kjøreturen som tar rundt 3,5 time. I dag skal jeg sitte i baksete på bilen for jeg er litt trøtt og da liker jeg med best der bak sammen med Stine så hun ikke blir urolig for at jeg ikke er med.

Grunnen til at vi reiser nordover i dag og ikke om 1 uke som var planlagt er at Lene skal arbeide som vikar denne uken på Sykehuset Innlandet i forbindelse med at personen hun skal vikarer for er sykmeldt. Etter denne uken er ferdig har Lene 2 ukers fri ettersom hun arbeider 50 % stilling.

Kristine studerer ved hjelp av studieoppgaver og over nettet så hun også kan være med oss. Hvis hun ikke kunne ha vært med hadde jeg ikke hatt mulighet heller denne uken som Lene skal jobbe. Vel, jeg klarer mye selv men syns det er beroligende å ha Kristine i nærheten hvis jeg skulle trenge hjelp med noe.

Selv om mamma skal være hos oss denne uken fortrekker jeg at det er Kristine eller Lene som bistår meg når jeg skal dusje eller trene. Vel, jeg kan godta at mamma hjelper meg med dette men det blir som siste utvei. Syns det blir litt for personlig når mamma bruker såpesvampen på underlivet mitt i dusjen. Da er det mye bedre at de 2 andre jentene gjør det. Men noen ganger må jeg bite i det sure eplet og godta at mamma gjør det for å hjelpe meg til å bli en nyvasket ren jente den dagen.