Marthes-mat blogg

onsdag 15. februar 2012

Alene


Kjære Dagbok
Etter at mamma og Nadya reiste tilbake til Oslo med toget i dag har vi 3 jentene blitt alene igjen. Stille og rolig her akkurat nå. Lene ligger på sofaen og leser fagkunnskaper og Kristine sitter inne på arbeidsrommet og gjør lekser.

Vi reiser tilbake til Oslo på fredag og regner med at vi blir der i ca 3 uker. Etter at vi leide bort leiligheten som er laget i kjelleren til 2 av Lenes gode venner som vil se etter huset mens vi ikke er her så trenger vi ikke engste oss for hvordan det står til her.

Mamma fikk med seg handlelisten min så hun skulle handle inn til oss i morgen så vi slipper dette når vi kommer hjem til kjellerleiligheten vår på fredagsettermiddagen. Men jeg tror vi kommer til å stoppe ved en butikk på tur hjem for å handle det jeg glemte å føre opp på listen.

Søs har fått laget seg ei stor fin badstue i kjelleren i huset sitt og vi jentene er velkommen å bruke den så mye vi vil mens vi er i Oslo. I neste uke må Kristine følge forelesningene på skolen, men Lene har fri så hun blir hjemme. Uken deretter regner jeg med at jeg blir alene på dagtid og det er greit for meg for da kan jeg arbeide med mine oppdrag.

Hvis det er ok at Kristine studerer og gjør lekser hjemme er det nok en mulighet for at vi reiser nordover igjen etter 2 uker i Oslo. Lene kommer etter på toget når hennes arbeidsplan er over og hun har 2 ukers fri. Men vi kan ikke reise hvis ikke Kristine kan bli med oss. Vi vil ikke la henne bli alene igjen her for hun er så knyttet til oss at det vil jeg ikke utsette henne for å bli alene.

Planene for hva vi skal gjøre i helgen er klare, men det forteller jeg deg om senere Kjære Dagbok.