Marthes-mat blogg

søndag 25. mars 2012

Marthe, Lene og Kristine


Kjære Dagbok
Jeg og Lene liker veldig godt at Kristine bor sammen med oss. Hun er helt fantastisk som MPA for meg og hun er også en meget god venninne for oss. Vi har det gøy sammen for vi er så like alle 3 jentene.
Kristine har blitt en helt annen jente nå enn da hun kom til oss for 1 år siden. Da var hun sjenert, innesluttet og vanskelig å få kontakt med. Vi tror hun har lært av meg og Lene med å være åpen om alt som foregår.

Kristine har vært redd for at vi skulle kaste henne ut når vi flytter fast til Lillehammer i løpet av høsten. Men hun blir med oss, jeg trenger hjelp også der og jeg er glad at jeg slipper å lete etter andre til den jobben. Når Kristine er ferdig med sin utdannelse i juni, har hun fått en jobb som medfører litt reise men mesteparten kan hun jobbe med hjemmefra over nettet. Dette er hun så glad for.

Om en uke skal vi på påskeferie til vårt ferieparadis i Spania og det er en selvfølge at Kristine følger med meg dit ned.

Vi reiste tilbake til Oslo på torsdagsmorgen kl 06:30 og var her rundt kl 10:00. Da reiste jeg og Kristine ut på vår ukentlige handletur. Nå i helgen har vi slappet av. Kristine har koset seg mye med kjæresten sin.

Nå i helgen har vi dessutten bakt grove rundstykker og brød. Det ble totalt 60 rundstykker og 6 brød, noe ligger i fryseskapet. Hjemmebakt er mye bedre enn å kjøpe brød og rundstykker. Vi bakte også ei stor sjokoladekake som har nesten blitt spist opp i helgen av oss.

På lørdag var jeg, Lene, søs, Kristine, Nadya og mamma på naturistbading. Der fikk jeg trene i vannet og det var herlig å få slippe å ha klær på kroppen i vannet. Kristine hjalp meg med treningen og i dusjen etterpå.

I går kveld laget vi fine snitter sammen som vi koset oss med på kvelden sammen med noen gode flasker vin.

Lene og Kristine har fra i morgen og til fredag full uke. Det innebærer at jeg blir alene på dagtid. Det er greit for meg for det har jeg vært før. Jeg skal da jobbe med hjemmesiden min som ligger å venter på meg med mye arbeid så jeg kommer nok ikke til å kjede meg. Jeg skal også lage middag til jentene kommer hjem.

Hvis jeg skulle trenge akutt hjelp, er ikke mamma så langt unna, da ringer jeg bare til henne.