Marthes-mat blogg

torsdag 15. mars 2012

Rapport fra skogen


Kjære Dagbok
Mamma kom med toget til Lillehammer på mandag. Kristine og jeg hentet henne der. Etterpå reiste vi til naboen vår som har laget en slik spark med hjul og nytt sete som jeg kan bruke når jeg vil på turer i naturen. Vi testet denne sparken på tirsdag da vi alle var en tur i skogen. Denne var mye bedre enn å bruke den rullestolen jeg har brukt før.

Vi har ikke gjort så mye spennende ting siden jeg skrev i Dagboken min. Det går nærmest i faste rutiner hele dagen hos oss. Jeg har begynt å stå opp hver morgen kl 06:30 og krype til sengs kl 21:00 etter jeg har dusjet og ferdig med treningen min. Jeg syns det er mye bedre å stå opp tidlig for da har jeg hele dagen jeg kan bruke til det jeg liker å gjøre. Jeg føler også at jeg blir mer våken av å følge denne planen også. Lene står opp sammen med meg så hun hjelper meg på badet hvis jeg har behov for det. Kristine står ikke opp før kl 08:00, da er hun i aksjon.

Naboen vår ville ikke ha noe betalt for å laget denne sparken til meg så jeg inviterte han på middag til oss i går. Jeg og Kristine laget middagen som besto av skinkestek med fløtesaus, kokte poteter og hjemmelaget grønnsaksblanding. Han fikk også med seg noen bokser med mat hjem som han kan varme opp. Han ble glad for dette.

Nå er jeg snart ferdig med handlelisten vår for i morgen er det den ukentlige handledagen. Jeg vet ikke om jeg skal være ennå eller om Kristine og Lene reiser alene.

Jeg har gjort opp lønningen til Kristine for MPA arbeidet hun gjør for meg og jeg har gitt henne litt ekstra i lønn for hun er så snill og hjelpsom mot meg og Lene. Så når Kristine sjekker kontoen sin i morgen kommer hun til å bli overrasket.

Nå er endelig snøen blitt borte og det er varmt i luften så jeg bruker å sitte noen timer ute på verandaen med termos med te og kose meg om dagen når jeg ikke har noe annet å foreta meg. Kristine pakker meg inn med varme klær og pledd så jeg ikke skal bli syk. Hun er så omsorgsfull mot meg. Vet ikke det beste hun skal gjøre for meg. Kristine er den beste MPA jeg noen gang har hatt.