Marthes-mat blogg

søndag 18. mars 2012

Våren er underveis


Kjære Dagbok
Endelig har våren i år endelig begynt å komme. Nå sitter jeg, Lene og Kristine ute på verandaen og spiser vår lunsj nistepakke og drikker varm te eller kaffe til. Dette gjør vi med gode varme klær på oss så vi ikke skal pådra oss noen sykdommer.

Mamma reiste tilbake til Oslo i dag med toget. Lene kjørte henne ned på tog stasjonen. Jeg og Kristine begynte å forberede middagen mens Lene kom tilbake.

Hverdagen vår ser slik ut når vi er her oppe i huset: Jeg sitter å jobber med det jeg liker, Kristine løser studieoppgaver som leveres over nettet og Lene leser fagteori nesten hele tiden. Vi lager mat en dag hver oss og da er det alltid spennende å se hva vi skal spise når noen andre har laget maten. Men maten er alltid kjempegod.

Jeg har fast treningstid som begynner hver kveld kl 19:30 og varer ca 1 time. Etterpå tar jeg varm dusj og noen ganger sitter jeg i badstuen. Etterpå er det rett i sengen for at kroppen skal få slappe av. Vi har tv med dvd spiller på soverommet og noen ganger låner jeg Lenes minipc hvis jeg har lyst å surfe på nettet før jeg sovner. Men det blir helst litt tv og avslutter med at jeg setter på lydbok cd som vi sovner av.

Men søndag er ikke treningskveld. Da tar jeg helt fri fra alt som har med trening å gjøre.

Når vi kommer tilbake neste gang skal vi plante mye blomsterløk i bakken hvis telen har sluppet taket. Vi har også planer om å få ryddet opp i den kjøkkenhagen som bestemoren til Lene en gang hadde