Marthes-mat blogg

søndag 20. mai 2012

Lillesøs på besøk


Kjære Dagbok
Lille søs og hennes samboer Anders kom på helgebesøk til oss i huset i skogen. Mamma var også med, hun skal være hos oss til slutten av neste uke. Søs og Anders reiste tilbake til Oslo i ettermiddag.

Søs overtok som kokk i helgen og har servert mye god mat til oss. I dag tidlig fikk vi frokost på sengen. Søs syns jeg fortjente ei fri helg fra alt som har med å lage mat, selv om jeg syntes det var så vanskelig å holde seg unna kjøkkenet i helgen. Jeg liker å lage mat og det har jeg savnet i helgen.

I går ettermiddag fant søs på at hele jentegjengen skulle ta en treningstur i skogen og alle forsvant, Anders ble med også. Jeg og mamma ble alene hjemme. Jeg krøp opp i sofaen og sovna i noen timer til gjengen kom tilbake. Da ble det liv inne på badet vårt når alle skulle dusje samtidig. Det er godt at ingen i gjengen er sjenerte ellers hadde det vel blitt rop og skrik inne på badet når klærne falt av. Alle dusjet selvsagt nakne, her i huset er det ingen som dusjer med trusen på seg som gjøres i noen hjem.

På kvelden spilte jeg, Lene, Kristine og søs Monopol. Jeg vant og søs ble stemplet som konkurs noe hun ikke var så glad av etterpå. Men det er jo bare et spill. Etterpå spilte vi kortspill og da tapte jeg nesten hver gang. Jeg er ikke noe flink i kortspill, bare i kabal.

Nå skal jeg snart begynne med treningstimen min og Kristine vil hjelpe meg i kveld. Lene skal lage pizza som vi skal kose oss med når jeg er ferdig og ute fra dusjen.