Marthes-mat blogg

onsdag 16. mai 2012

Stillheten


Kjære Dagbok
Vi jeg, Lene og Kristine reiste tilbake til Huset i skogen i går ettermiddag. Vi skal feire 17. mai her i morgen på vår egen måte som betyr at jeg lager en god middag vi skal kose oss med.

Etter planen skal vi være her i huset i litt over 2 uker. De 2 studentene, Lene og Kristine vil forberede seg her som det er helt stille. Begge 2 har en meget viktig eksamen i juni. Dem er alt i aksjon, har lest og studert oppgaver og tekst i nesten hele dag etter vi kom hjem fra handleturen.

Jeg derimot har vært kokk, laget frokost, lunsj, middag og nattmat til mine venner. Lene eller Kristine stiller opp og hjelper meg med treningen som foregår rundt kl 18:00 og til 20:00.

I morgen 17. mai hvis det blir pent vær med sol skal vi grille ute, men hvis det blir regn blir det middag inne med roast biff til middag med mye godt tilbehør.

Jeg har ikke noe lyst å besøke sentrum for det er så mye mennesker overalt så det er nesten umulig for meg og stolen å ta seg frem. Da er det mye bedre å feire dagen hjemme med toget på tv.

Lene kjøpte røde roser som vi alle 3 var med til hennes mors grav og satt dem på der. Lene savner moren sin så hun gråt litt når rosene ble satt i vasen. Så da vi kom hjem trøstet jeg henne en lang stund før hun løp tilbake til sine studiebøker.

Jeg vil ønske alle mine lesere av Min Åpne Dagbok en god 17. mai.