Marthes-mat blogg

torsdag 30. august 2012

En trøtt jentegjeng


Kjære Dagbok
Vi er en trøtt jentegjeng denne uken. Dette kommer av at vi har sittet for lenge oppe om kvelden og sett på filmer på tv og dvd. Vi har trukket sovetiden ut til kl 02 og 03 om natten og sovet til kl 12:00 nesten hver dag. Men det er lenge siden vi har gjort dette og kommer til å bli lenge til neste gang også når både Lene og Kristine skal ut på jobb oppdrag fra mandag i neste uke.

Vi reiser tilbake til Oslo i morgen ettersom Lene skal arbeide i Oslo neste uke og Kristine skal møte sine mye kolleger og få med seg nye arbeidsoppgaver hun kan løse over nettet. Hun har fått en 40% stilling hun er kjempefornøyd med i tillegg at hun er min MPA assistent.

Vi skal bo i den lille leiligheten vi har hos mine foreldre for dem har bestemt at leiligheten ikke skal leies ut nå som vi i hovedsak bor på Lillehammer. Da har vi et sted å bo alene når vi er i Oslo og ikke trenger å belaste mine foreldre.

Våre nye leieboere flyttet inn i kjellerleiligheten vår denne uken. Det er Espen (min tidl MPA assistent) og hans kjæreste Christine som skal bo der. Begge kommer fra Oslo Vest og har nå fått arbeid i Lillehammer området.

Espen er hjelpepleier og Christine er sykepleier. Dette er selvsagt jeg kjempeglad for at Espen og vil arbeide som MPA assistent igjen for meg når Kristine ønsker seg litt fri fra meg. Jeg føler meg så trygg på Espen at jeg har ingen problemer med å be han hjelpe meg når jeg skal i dusjen. Det brukte han å gjøre før og han er proff i jobben sin.

Vi er helt trygge på når Espen og Christine bor i huset at ingen kommer å stjeler våre epler slik som i fjor. Da ble alt borte. Når vi kommer hjem igjen lørdag 8. sept vil alt være slik vi forlot haven og huset.