Marthes-mat blogg

torsdag 20. desember 2012

Juleaften nærmer seg



Kjære Dagbok
Denne uken har vi brukt til å forebrede oss til juleaften. De siste gavene ble handlet inn i dag. I år har vi tatt i bruk gavekort fra Rema og Europris for da kan de som får gave av oss kjøpe det de vil ha selv..

I går var jeg og Kristine ute på kjøretur som endte på kjøpesenter på Gjøvik, vel 6 mil fra vårt hjem. Kristine og jeg hadde lyst på en biltur og da kjørte vi dit og fant oss en hyggelig cafe der vi spiste karbonadesmørbrød med te.

Vi brukte god tid her men jeg liker best kjøpesenteret på Lillehammer, det er mer koselig å handle der.

I dag har vi hatt den siste handleturen før jul, jeg var hjemme mens Lene, Kristine og Nadya reiste av gårde med min handleliste. Jeg syns at det var bedre at jeg ble igjen hjemme for dette klarte dem å gjøre uten at jeg var med.

I dag har jeg stekt 4 kjøttpuddinger som vi skal ha til lett middag i julen når vi blir lei av all den fete maten. Vi hadde den ene kjøttpuddingen til middag i dag med fløtesaus og den var veldig god. Det som ble til overs blir pålegg.

Jeg har bursdag i dag som vi bruker å feire den siste helgen før jul. Det er standard at jeg får sjokolade og andre god saker i på min bursdag ettersom juleaften bare er noen dager unna.

Mamma, pappa, søs og Anders kommer på søndag for de skal feire juleaften sammen med oss i år. Mamma og søs skal også hjelpe meg med julemiddagen ettersom vi i år blir 15 personer som skal ha mat.