Marthes-mat blogg

søndag 20. januar 2013

Mamma på ferie



Kjære Dagbok
Mamma skal være hos oss i huset i skogen denne uken. Nadya hadde arbeidet inn fredagen og kom til oss på torsdagskvelden. Mamma og søs kom på fredag. Søs hadde bursdag på tirsdag, ble 25 år og vi hadde et lite selskap for henne i går kveld. Søs reiser tilbake til Oslo i dag.

Kristine min MPA assistent har fått ferie fra i morgen og til søndag fordi hun har arbeidet mye i det siste og dessutten har hun kjæresten på besøk så de kan gjøre saker sammen de liker. I går var dem og søs ute på ski, med mye knall og fall fikk de endelig til å bruke ski. Det var første gang i livet sitt at Kristine og Nadya hadde ski på bena derfor var de også ustabile til å begynne med.

Jeg har blitt sparket ut fra kjøkkenet denne uken fordi mamma vil lage middag hele uken mens hun er her. Hun syns at jeg også trenger litt ferie fra matproduksjonen og det er greit for meg. Men nattmaten vil vi jentene fremdeles gjøre selv.

Lene er fremdeles sykmeldt etter det stygge fallet hun fikk gjort på blanke isen. Jeg kan se at hun har smerter selv om hun ikke sier noe. Det er ikke alltid at smertestillende medisiner virker slik de skal og da er det nok best å holde seg helt i ro. Hun har begynt med litt enkel trening men hun gir opp fort fordi det gjør vondt. Hun har fortalt at hun vil være tilbake på arbeid så fort som mulig men jeg tror det er best å ta tiden til hjelp for å bli helt frisk så man ikke gjør så det blir enda verre.

Jeg har gitt Lene ”streng” beskjed om å holde seg i sengen til jeg kommer tilbake med frokost til henne. Så nå skal jeg lage noen deilige skiver og koke tevann som jeg ruller inn til henne og vi kan spise frokost på sengen i dag.