Marthes-mat blogg

tirsdag 12. februar 2013

Rapport fra huset i skogen



Kjære Dagbok
Her kommer en ny rapport fra oss som bor i huset i skogen. Vi reiste nordover igjen på torsdagsettermiddag. Pappa hadde fri på fredag så da ble han og mamma med oss oppover i helgen.  Lene og Kristine reiste i min bil mens jeg ville være med i pappas bil, jeg og Stine (pusen).

I helgen har mine foreldre vært ute på ski. Kristine ble med også på fredag med meg på min spesialkjelke som jeg staver meg frem med. Liker denne måten å trener på selv om det kan bli slitsomt noen ganger.

Lørdag ble mamma, jeg og Kristine med på å lage en stor kjele med lapskaus av rester maten vi hadde i fryseren. Lapskausen hadde vi til middag på lørdag og det som ble igjen pakket jeg ned i porsjonspakker som ble satt i fryseren så da har vi enkle middager å ta opp igjen.

Lørdagskvelden ble sent på oss jentene, vi satt å så noen gamle filmer med Bud Spencer og Terence Hill til langt ut på natten og var derfor veldig trøtt på søndag. Mine foreldre reiste tilbake til Oslo på søndag etter vi hadde spist frokost. Vi andre krøp opp i sengen igjen for å sove og slappe av resten av søndagen.

Kristine og jeg hentet Nadya på ettermiddagen som kom med bussen til Lillehammer etter endt arbeidsoppdrag i Stavanger. Hun har fri til 25 feb for da begynner hun i en ny jobb her i Lillehammer. Hun var naturlig nok sulten og løp innom Peppes Pizza og kjøpte med seg 2 store pizza som vi koste oss meg.

Lene begynte på gradert sykemelding i går som innebærer at hun arbeider 4 timer pr dag i 3 dager i uken fra mandag til onsdag. Hun ville tilbake til arbeidet sitt så fort som mulig og da var dette et alternativ å prøve ut fordi hun ikke er i stand ennå til å ha samme arbeidstid som hun hadde før den fall ulykken.  Hun regner med å være tilbake i normal arbeidstid om noen måneder.