Marthes-mat blogg

onsdag 27. februar 2013

Rolig helg i huset i skogen



Kjære Dagbok
Forrige helg hadde vi en rolig helg sammen. Denne helgen hadde vi ikke besøk og det er deilig å kunne ha ei helg der man ikke trenger å tenke på hva man skal gjøre dagen før. Selv maten vi spiste ble laget på enkel måte ved at vi tok opp igjen ferdig mat vi hadde laget fra fryseren.  Lørdagskos laget vi snitter med mye godt pålegg som vi koste oss med vin til maten. Å lage snitter kan også sies å være enkel mat for det er så enkelt. Bare å ha på litt ekstra grønnsaker på maten så den ser deilig ut og da blir maten også mer behagelig å spise.

Også denne helgen skal vi ha en rolig helg sammen. Hvis det blir pent vær i helgen har vi planlagt en tur ut i naturen på ski og spise nistepakken vår på vår faste sted vi har funnet inne i skogen.

Det eneste vi holder på å planlegge nå er påskeferien. Da skal vi alle til ferieparadiset vårt i Spania for å sole oss nakne igjen. Viktig å få sol over hele kroppen og der nede i varmen slipper jeg å bruke smertestillende medisiner for varmen og solen tar vekk mine smerter. Jeg kommer tilbake med fyldig rapport når vi er der nede i påskeferien over hva vi holder på med i varmen og solen.

Har fått høre at personer syns det er underlig at vi liker å være nakne i solen og ikke benytte oss av badedrakt eller bikini. Da svarer jeg at vi er oppvokst med dette fra vi var barn av og det er mye bedre enn å ha på seg stramme og våte klær etter å ha vært en tur i vannet. Jeg har anbefalt dem som å kritisere meg eller oss for dette å prøve dette selv før de åpner munnen og klager over noe de ikke vet hva er.

I dag har jeg fri fra alt som har med matlagning å gjøre. Kristine og Nadya har overtatt dette i dag. Det eneste jeg skal gjøre som er min jobb er å skrive handleliste for vi har bestemt oss for å handle i morgen ettermiddag da Kristine skal hente Nadya på jobben sin.

Jeg skal ikke sitte i sofaen og kun se tv eller slappe av i dag, men konsentrere meg om den jobben jeg har med å være webmaster for noen hjemmesider jeg har på nettet. De trenger daglig update så jeg har nok å gjøre når jeg ønsker det.