Marthes-mat blogg

onsdag 27. mars 2013

Jentegjengen på nudist ferie i Spania



Kjære Dagbok
Mandag ettermiddag kom vi endelig frem til vårt ferieparadis. Da var det av med alle klærne som sto på planen vår. Herlig dette her.
Men jeg får begynne forfra å fortelle deg om turen vår.

Da flyet vårt landet på flyplassen et sted i Spania mandag ettermiddag fikk vi problem med å få oss taxi, noe som er første gangen ettersom vi har reist denne turen mange ganger før. Den første taxien vi fikk tak i ville ikke ha med meg i bilen sin fordi jeg er funksjonshemmet i rullestol. Lene og søs ble fly forbannet og taxi føreren fikk seg noen velvalgte ord som han besvarte med ”fuck you” før han tok bilen og forsvant. Så var det å sitte å vente på neste ledige taxi som vi endelig fikk etter nesten 1 time. Det tar ca 45 min å kjøre hit vi er nå. Det er fin vei hit ut.

Jeg var så sliten og trøtt at jeg måtte finne veien til sengen og la meg der. Jeg var også nødt til å ta meg noen smertestillende medisiner så jeg fikk slappet helt av.

Tirsdag morgen vakna jeg kl 06:30 da fikk jeg ide om å overraske de andre med frokost på sengen. Så jeg rullet inn på kjøkkenet og kokte egg og lagde noen fine skiver til hver person som ble servert med juice og te. Etter en tur i dusjen med Lene slappet vi av ute på verandaen til det ble tid for lunsj. Så dro vi bort til bassenget der jeg trente i vannet omtrent 1 time før jeg ble lagt opp på en gummi madrass i vannet. Kristine min MPA hjalp meg med treningen. Lene, søs og Nadya lekte i vannet som de pleier, vanndans og vannballett.

En stund senere besøkte vi stranden en kort periode før vi opp igjen til sommerhuset vårt igjen til en deilig dusj og fikk på oss noen klær før vi satte veien til den lille byen som ligger her. Her fant vi frem til hamburger baren hvor vi spiste mye mat forrige gangen vi var her. De har så gode hamburgere med masse tilbehør og det er heller ikke så dyrt.

Mens vi satt der prøvde en spansk tenåring å stjele min pengebok. Men nei jeg har god oversikt hvor jeg oppbevarer den og så hva han prøvde seg på så jeg ga han et herlig og hardt slag mellom bena. Han falt i gulvet og skrek som en gris. En annen kunde satte seg på ryggen hans til politiet kom og hentet han.

Jeg ser kanskje svak ut der jeg sitter i rullestolen min, men etter mye trening er jeg sterk i overkroppen så litt forsvar av meg selv klarer jeg.