Marthes-mat blogg

lørdag 1. juni 2013

Helg besøk i Oslo



Kjære Dagbok
Denne helgen er vi i Oslo igjen, på ferie i var lille gamle leilighet hos mine foreldre. Mamma og Pappa er så glade hver gang vi ringer og sier at vi skal komme nedover.

Dette besøket med at vi skulle hit i helgen ble bestemt på onsdag. Nadya skulle til Trondheim for å besøke sin søster som har fått arbeid der oppe. Etter planen skulle egentlig Nadya ta toget fra Lillehammer og til Trondheim men ettersom toget er innstilt ble det fly på henne. Vi kjørte henne inn på Gardermoen på torsdagskvelden og vi skal hente henne igjen når flyet lander på søndagsettermiddagen før vi reiser nordover igjen.

Pappa holder på å tenne opp grillen for vi skal spise grillmat som middag i dag. Jeg og Kristine laget Kabaret i går og vegetarsalat i dag som skal spises opp. Søs og Anders skal komme hit snart for å spise sammen med oss. Vi skal grille sommerkoteletter, kylling, pølser og laks. Det skal bli godt.

Vi har ikke gjort noe spesielt når vi har vært her nå, utenom å slappe av og solt oss nakne på baksiden av huset bak hekken så ingen kan titte på oss. Herlig å ligge i solen, med solen på kroppen slipper jeg å bruke smertestillende B-medisiner. Gleder meg til vi skal ned igjen til vårt ferieparadis i Spania i neste måned.

Mamma ville at jeg og Kristine skulle være her i neste uke på ferie, men ettersom Lene og Nadya skal på arbeid på mandag og at vi denne gangen bare bruker den ene av bilene våre så måtte jeg si nei takk til mamma. Hun forsto det godt og foreslo at hun blir med oppover når vi reiser i morgen med sin egen bil. Mamma vil ha med meg og Kristine ut i naturen i neste uke fordi hun mistenker at vi sitter mye inne når vi er hjemme og det har hun nok mye rett i.

Nå begynner det å lukte godt her jeg sitter og pølsene begynner å bli ferdige så det er best jeg avslutter nå så ikke Kristine spiser opp alle pølsene også mine, hehe.