Marthes-mat blogg

torsdag 11. juli 2013

Rapport fra naturist ferien



Kjære Dagbok
Siden vi kom hit ned på søndag har vi vært opptatte med så mye at jeg ikke har fått tid til å fortelle deg hva vi holder på med. Mandagskvelden tenkte vi ta få oss en god middag ute på den lille byen som ligger 1000 meter fra oss. På det første stedet vi var på var det forbudt å bruke rullestol inne på kaféområdet så der forsvant vi fort fra. På det andre stedet var det ikke noe appetittlig når vi så hvordan kokken og alt rotet på kjøkkenet hos han. Det var åpen løsning så vi kunne se rett inn til kokken. Så vi dro til den hamburger baren som vi har vært så mange ganger på før og fikk oss en herlig god middag.

Vi fikk tips fra noen her i klubben om en kafé som har kjempeflink kokk så vi dro dit i kveld for å teste ut maten hans. Og det stemte også, han er virkelig flink med å lage gode, store porsjoner. Vi ble i alle fall gode og mette alle sammen. Ikke var det så dyrt heller. På lørdag skal vi grille middagen vår, hel laks + mye annet.

Jeg har fått trent mye i bassenget mens jentene har lekt seg i vannet samtidig. Videre har vi vært på stranden hver dag og ettermiddag, mest for å sole seg og slappe av og titte litt på de andre der.  Av badevakten fikk jeg låne en slik rullestol med store hjul så jeg kommer meg lettere frem i sanden når vi er utenfor de små veiene som fins inne på området.
I dag har søs vært min hjelper i bassenget for vi syns at Kristine skulle heller ha det gøy med de andre enn å hjelpe meg, noe hun ikke var så enig i.

Her hvor mine foreldre har sitt sommerhus, er dette en privat naturist klubb. Det går vakter her hele døgnet og passer på at alt er ok.  Det fins også en butikk inne på området på ca 100 kvm. De hadde montert opp ulovlige kameraer inne i lokalet for å filme nakne mennesker som handlet det. Pappa sitter i styret for klubben og i dag ble alle kameraene fjernet og familien som leide lokalet fikk sparken. Så butikken har vært stengt i dag men åpner opp igjen i morgen, med da skal 2 familier til de som sitter i styret jobbe der til nye ansatte er tilsatt.

Jeg liker ikke det spanske brødprodukter så på mandag bakte jeg og Kristine 6 brød og 50 rundstykker som snart er spist opp. Vi har planlagt å bake mer i morgen for det er mange av oss som skal ha mat hver dag. Jeg skal sette de andre i arbeid med hjelpe til med bakingen i morgen. Vel  da er på tide at jeg setter i gang med å lage nattmaten til oss jentene i kveld. Skal koke norsk tomatsuppe og egg.