Marthes-mat blogg

onsdag 30. april 2014

Jentekollektivet

Kjære Dagbok
Det er det vårt hus i skogen er, jentekollektiv. Her bor det nå 5 voksne og ei stor klok jente på 7 år som er gal etter en gutt i klassen sin. De 4 bor i hovedhuset mens jeg og Lene har overtatt leiligheten nede i kjelleren for da syns vi får mer tid til hverandre enn slik vi hadde det får. Min MPA Kristine har overtatt som sjefen i hovedhuset og alle må gjøre slik hun bestemmer.

I helgen for var grillet vi noen dager og fikk solt oss også når det var sol og varme. Må passe på å sole seg den tiden vi har tilgang til solen.

Nå er jeg og Lene i Bærum, i var lille leilighet som vi har hos mine foreldre. Begge pusene ble med oss da vi reiste kl 10:00 fra kollektivet.  Kristine og de andre kommer etter når de er ferdig på skole og jobb, de skulle reise kl 15:00 og vi venter dem her rundt kl 19:00 i kveld. Kristine og Maria skal feire 1. mai helgen hos sin far. Nadya og hennes søster skal også bli med dit.

Søs har invitert oss og deres far på middag i morgen ettermiddag. Dit skal vi reise men resten av oppholdet her til søndag vet vi ikke helt hva vi skal gjøre for vi har ikke lagt noen planer.

Bare fredag er planen klar. Da skal alle jentene i kollektivet og faren til Kristine og Maria til Svinesund på handletur. Mamma vil sitte på med meg og Lene i hennes bil fordi Kristine kjører min bil.

Nå er det ikke så lenge siden jeg og Lene var på handletur så turen på fredag blir mest som en hyggelig kose tur. Men vurderer å begynne å skrive handleliste så jeg ikke glemmer å kjøpe det jeg er ute etter.


Nå er det tid for å legge seg på køya å slappe av litt etter den lange kjøreturen hit ned.