Marthes-mat blogg

fredag 11. juli 2014

Jentegjengen på nakenferie

Kjære Dagbok
Hei igjen, nå har vi vært snart en uke her på vårt ferieparadis i Spania. Det har vært varmt og sol hver eneste dag. De som er med i år er selvsagt jeg, Lene, Kristine, lille-Maria, Nadya og mine foreldre. Jeg trener i bassenget to ganger pr dag i vel 90 min med støtte fra Lene eller Kristine. Maria er selvsagt med og har begynt å lære seg å svømme.
Her nede kastet vi klærne da vi kom hit ned på mandagsettermiddag. Men noe av oss har brukt t-skjorte i dag pga at ikke å bli solbrent.

Solen er sterk her nede og det er veldig lett å blir brent. Maria har ikke alltid vært like enig når vi skulle smøre inn hennes kropp men hun har forstått at det er nødvendig.

Mandag og onsdagskvelden var vi ute og kjøpe oss en kjempegod middag på en stor hamburger bar. Store porsjoner og ikke så dyrt. I ettermiddag var vi ute på markedet og kikket på klær og mye annet rart de selger. Maria fant seg en senorita bamse som jeg kjøpte til henne. Mens ellers er nok prisene høye i forhold til før. Alkohol er billig så vi koser oss med god vinglass hver kveld ute på verandaen.

Vi har ikke gjort så mye etter vi kom hit på mandagskvelden. I dag var vi tilbake på stranden men etter vel en time ble jeg så svimmel at de andre hjalp meg tilbake til sommerhuset vårt. Svimmelheten kom nok av den sterke varmen og da var det godt å kunne krype opp i køya og slappe av med iskald cola med isbiter.

Nå holder pappa på å grille helstekt laks, mamma lager potetsalat og de andre jentene lager noe salat. Bare jeg som ikke lager mat i dag, men slapper av i køya.

I morgen er det vi jentene som skal lage middagen og da har vi planlagt å gå tidlig fra morgenen før det blir for varmt. Vi har ikke helt bestemt oss for hva vi skal handle men det for oss bli enige om i kveld.

Det ligger en liten butikk inne på naturistområdet men vi handler bare is og drikke der for prisene er så mye høyere enn ute på markedet som ligger vel 10 min å gå / rulletur unna. Jeg har vært heldig i år også og fått låne en rullestol med store hjul av badevakten så jeg kommer meg mye lettere frem i sanden.

Jeg savner at søs ikke er med i år, men hun kunne ikke fordi hun er gravid og ville heller ta ferien hjemme og passe på pusene våre i år.

Det var alt flere rapporter fra nakenparadiset kommer snart.