Marthes-mat blogg

mandag 15. desember 2014

Førjulsrapport fra huset i skogen

Kjære Dagbok
På lørdag var alle jentene her i huset på julebord hos Lenes foreldre. Dem bruker å ha julebord for sine venner, familie og kolleger. Vi fikk hjemmelaget god mat, tradisjonell julemat med koldtbord og godt drikke til. Nå kjørte både Kristine og Lene så de måtte nøye seg med alkoholfritt til vi kom hjem, da ble det vin og noen drinker før vi sovnet.
Vi var også så heldige at vi fikk med oss en stor pakke med mat som ble igjen.

Vi er i full gang med å forberede julen med å bake kaker og steke noe av maten vi skal ha på juleaften så det blir bare å varmes opp igjen. Ribba skal vi steke samme dag vi skal spise for da er det best smak. Men det skal jeg fortelle litt senere om familiemiddagen på juleaften.

I dag har jeg vært på jobben igjen og ble veldig glad da sjefen spurte om jeg hadde mulighet til å jobbe 2 dager fra januar, på mandag og torsdag. Jeg så selvsagt ja takk det kan jeg gjøre. Jeg jobber fra kl 09:00 til 14:00 og jeg liker denne jobben så godt at jeg ville savne hvis jeg skulle miste dette. Jeg er utdannet sykepleier og nå får jeg brukt noe av utdannelsen min i denne jobben selv om jeg sitter i rullestol får jeg mye ros for den måten jeg gjør jobben min på.

Vi venter på snøen skal komme ned men det ser ikke ut til at vi skal få en hvit jul i år og det er trist. Vil heller ha snø enn glatt is for da må jeg ha noen til å holde i stolen min ellers glir jeg bare. Nesten rart at ingen har funnet opp vinterhjul for rullestoler som brukes ute.

I går kveld hadde vi husmøte der alle som bor her deltar og har stemmerett. Det ble bestemt hva den enkelte skal gjøre frem til jul ettersom dette var det siste møte vi skal ha før jul. Alle som bor her må hjelpe til og hjelpe hverandre hvis det er noe som skal gjøres. Vi er veldig enige om det vi jobber sammen med, men som i alle familier kan det bli litt krangel men det går fort over igjen.


Nå er det snart tid for meg å trene i 90 min med varm dusj etterpå. I kveld skal Kristine være min hjelper mens jeg sliter meg igjennom mitt program.  Tar jeg ikke mye feil så kommer nok lille-Maria og skal være med å trene noe hun liker godt å gjøre sammen med meg. Jeg syns det er koselig å se at barn på hennes alder har interesse for trening og ikke sitte foran tv eller nettbrett hele kvelden.