Marthes-mat blogg

tirsdag 27. januar 2015

Vinter i skogen

Kjære Dagbok
Endelig fikk vi snø noe jeg ikke akkurat er så glad i men resten av jentekollektivet ønsket seg det så du kunne prøve skiene sine. Lille Maria intet unntak. Jeg liker ikke snø fordi snøen hindrer meg å bevege meg fritt ute og jeg må ha noen til å dytte meg i stolen min der det ligger snø. Uten snø så klarer jeg å ta meg frem selv.

På fredag etter jeg var ferdig med min trening tok vi badstue alle sammen. Lene, Nadya og Nika fant på at de skulle ta seg et snøbad. De løp ut nakne fra badstuen og badet seg i snøen før de kom løpende rett i varm dusj. Jeg, Kristine og lille Maria var for feige til å bli med så vi holdt oss inne i varmen i badstuen. Heldigvis har vi ikke naboer som sikkert hadde studert av å se 3 nakne jenter rulle seg rundt i snøen.

Etter at vi alle hadde fått oss en dusj og fått på oss litt klær laget Lene og Nadya stor vegetarpizza til oss. Maria ville heller ha grillet kylling, pommes frites og salat så hun fikk det.

Lørdag var jentene Kristine, Maria og Nika ute på ski. Jeg fulgte med dem fra vinduet og det så ut som de ikke akkurat hadde kontroll på hva de holdt på med. Det ble mange fall på alle 3. Inn igjen kom 3 våte jenter som ble sendt rett i dusjen og badstuen for tines opp igjen.

Lørdagskveld hygget vi oss med god mat, frukt, vin og brettspill slik vi liker å gjøre når alle er samlet sammen. Litt senere på kvelden da Maria hadde funnet veien til sitt rom så vi på dvd film som ikke passer for hennes alder.


Søndag sov jeg og Lene veldig lenge helt til Maria banket på med lunsj brettet til oss som vi spiste i køya. Veldig godt å få kose litt med kjæresten sin på en fridag. Middagen var under kontroll av Kristine og Nadya så jeg skulle få fri til å kose med kjæresten min. Hehe.