Marthes-mat blogg

torsdag 2. april 2015

Rapport fra huset i skogen

Kjære Dagbok
Da er endelig påsken her og våre familier har inntatt huset i skogen i går kveld og i dag. De liker seg hos oss og har flyttet helt med å reise til fjells etter vi overtok dette huset med natur og skogen som eneste naboer.

I morgen langfredag har gjestene (les familien) planlagt en lengre fottur i naturen / skogen med nistepakke og drikke for å ta seg lunsj ute. Vi jentene som skal bli igjen hjemme har tatt på oss ansvaret med å lage middagen til de kommer seg tilbake.

Maria ble 9 år den 1. april og hun fikk ha bursdagsparty på søndag med hele klassen på besøk. Først fikk barna marsipankake jeg hadde laget med valg om Solo eller hjemmelaget fruktsaft som drikke og alle ville ha saften. Når kaken var spist så hadde Kristine og Nadya gjemt ei pakke med påskegodis til barna rundt omkring i huset som de måtte lete etter. Etter at alle hadde funnet pakkene sine var dem både trøtte og sultne så da fikk dem hamburger i brød, salatbolle, wienerpølser i lefse som de syns var kjempegodt. Noen av barna ville vite hvor vi hadde kjøpt så gode burgere men jeg sa at disse lager vi selv.

Hehe, fra barnemunn fikk jeg også høre litt hva noen av foreldre snakker om oss som bruker rullestol. En ting er i alle fall klart, mange tror de vet men sannheten er nok helt annen.

Lene var uheldig på arbeidet i forrige uke og fikk vrikket foten sin så hun er sykmeldt og nesten på samme stadium som meg, men hun klarer å bevege seg rundt på krykker. Hun syns hun hadde flaks at det var venstre foten for da kan hun kjøre bil.

I dag har vi spist middag med gjestene i hovedetasjen som Kristine og Linda hadde laget. Etterpå ble det hyggelig samtale over krus med te / kaffe før jeg og Lene fant veien ned til oss selv for å slappe av og kose oss med film.

Lene har inntatt køya med fagteoribok mens jeg sitter ved kjøkkenbordet og skal oversette flere oppskrifter til min rosa matblogg.

Ha ei hyggelig påske, mine lesere.