Marthes-mat blogg

søndag 19. juli 2015

Familieferien 2015

Kjære Dagbok
Etter planen vår skulle vi egentlig i år ha vært nede på vårt ferieparadis i Spania i 2 uker på vår nakenferie men det ble endret på grunn av omstendigheter jeg ikke ønsker å fortelle deg ennå om det.
I sommer har vi heller vært 2 ganger a 1 uke hver gang på besøk hos min familie i Moskva. Ute på bondegarden til min onkel og tante fikk vi i alle fall tid til å sole oss ved en liten innsjø ikke langt unna garden.
Det var hyggelig å få møte igjen hele min familie som består 3 onkler. Dette er brødrene til min mamma.

Mens vi var i Moskva passet jeg selvfølgelig å besøke krydder butikker slik jeg kjøpte med meg litt andre smaker enn det som selges her i landet. Vi fikk oss også med oss kvoten med hjemmelaget jordbærvin som bondegard onkel lager for salg i butikker og noen flasker med cognac som er veldig dyre her på polet.

Men vi har ikke avskrevet ferien i Spania, dit har vi planer om å reise i høstferien når barna har sin ferie og kan bli med.
Men sommerferien er ikke over ennå så det er fullt mulig om vi hopper på et fly sørover senere i sommer. Men vi får se hva vi gjør.

Vi har holdt oss mest hjemme i huset i skogen i sommer, vi har satt opp drivhus for å dyrke frem ulike typer urter, jordbær, tomater og sukkererter. Mens vi har vært i Moskva har søs og mannen hennes bodd her for å passe på pusene våre og og vannet blomster og holdt drivhuset i orden.

Nedenfor huset har vi ei blomstereng med ville planter. Barna henter fine buketter til oss hver dag så nå har vi fine blomster over hele huset. Jeg skal lære barna hvordan de skal tørke blomster for å sette dem inn i album etterpå.


Ha en fin sommer mine lesere