Marthes-mat blogg

torsdag 6. august 2015

Skogsjentene i Spania på nudistferie

Kjære Dagbok
Endelig er vi på vårt ferieparadis her i Spania. Vi kom hit på søndag og skal være her 1 uke. Vi som er her er: jeg, Lene, barna våre, Kristine, Maria, Nadya, søs og mamma. Skikkelig jentetur denne gangen.

Jeg og Vera (et av adoptivbarna våre) har holdt oss mest rundt sommerhuset og litt på stranden mens de andre har kjørt høyt tempo i svømmebassenget og nesten full dag på stranden. Jeg syns det ble litt for mye av det gode så vi 2 holder oss ved huset.

Jeg tok på meg frivillig å være for det meste kokk og har laget mest sunn og næringsrik vegetarmat til middag. Vi har også grillet på kvelden for ikke alle blir mette av min mat.

I dag har vi vært på bytur. Kan ikke akkurat si det er så billig her nå som det var før i tiden. Barna våre og Maria fikk i alle fall mye fine klar til skolestart for en lav pris. Klær som ikke selges i Norge. Etter vi var ferdige med byrunden avsluttet vi med besøk på en hamburgerbar.
Jeg og Vera spiste salat, pommes frites, brød og dressing mens de andre ville ha hamburger med alt mulig tilbehør.

Nå holder Lene på å varme opp grillen, de skal grille laks og kylling mens jeg skal ha på grillen grønnsakspakkene mine.

Jeg får nå lett vondt i hode (migrene) av denne varmen her nede og har derfor måtte legge meg noen kvelder tidlig i køya. Litt kjedelig når man er ute på en hyggelig ferietur med gjengen. Men ikke så mye å gjøre med.