Marthes-mat blogg

søndag 4. desember 2016

En helt spesiell dag 03 desember



Kjære Dagbok
Tenk at vi har vært gift i 5 år alt, tiden har løpt fort. Det er som i går at vi gav hverandre sitt ja at vi skal være sammen for alltid. I går hadde vi 5 års festen for vårt bryllup. Mye positivt har skjedde i disse 5 årene men det mest positive var når vi ble foreldre til tvillingjenter som vi adopterte fra Øst-Europa i fjor sommer. Vi har tatt dem som våre egne og ser på dem som våre døtre og ikke adopterte barn.

Jeg og Lene Christine bestilte koldtbord med varm og kald mat til vår fest. Vi laget selv cabare og eggerøre slik vi liker dette best. Vi var 12 personer til maten i går men vi hadde bestilt mat til 25 personer slik at vi har lettvin lunsj og middag i dag.

Vi hadde sagt fra at vi ikke ønsket noen gaver på vår dag men beboerne her i huset måtte ha vært døve i det øyeblikket da vi fikk gaver fra alle sammen. Mye vakre blomster og stor plasteske med sjokolade biter av barna i huset.

Maten vi hadde bestilt var virkelig god, var litt skeptisk med å bestille koldtbord da vi fikk dårlig kvalitet forrige gang men det var fra et stort cateringfirma. Nå hadde vi bestilt fra en pensjonert kokk som laget koldtbord og snitter som hobby og som leveres rett til kunden.
Maten ble servert med kun alkoholfritt drikke når våre barn er tilstede.

Nattmaten besto av spekemat, flatbrød, lefse og diverse rømme og dressinger og hjemmelaget majones. Da ble det servert alkohol for da hadde barna sovnet. Våre barn liker ikke at vi drikker alkohol så da har vi valgt å oppfylle deres ønske om å ikke gjøre det.

Jeg har lovet meg selv at fra nå av skal jeg bli mye flinkere med å skrive mye mer i Min Åpne Dagbok. Har nok vært litt for lenge inne i skrive boblen min ettersom jeg ikke har vært så aktiv på bloggen min i år.