Marthes-mat blogg

fredag 20. oktober 2017

Høsten



Kjære Dagbok
Høsten har kommet til skogen med alle de vakreste farvene som høsten kan fremvise for oss som bor der. Det er privilegert å kunne leve slik vi gjør ute i naturens gullgruve langt fra alle lydene i storbyen. Jeg ble forelsket i huset i skogen fra første gang jeg fikk se det men da var det ikke slik som nå. Jeg og Lene har kostet på hovedhuset kr 800.000 for det var i dårlig fatning. Senere har det blitt bygget dobbel garasje, barnas fristed hytta og min søster fikk en liten del av tomten for og først bygge hytte som senere har blitt utvidet til mye større fritidsbolig. De 2 uthusene har også blitt pusset opp av oss. Lene og Kristine utvidet terrassen fra 5 til 40 kvm selv med litt hjelp fra Lenes far slik at vi skulle få god plass og jeg kunne rulle ut. De laget også kjørebru slik jeg kan rulle lett ut i haven.
20 kvm av terrassen har fått tak over slik at vi kan sitte ute for å grille selv om det regner om sommeren.

De siste 2 ukene har jeg vært flink, har fått sydd julegardiner til huset, barnas hytte og søs fritidsbolig slik at det blir helt likt her. Neste uke begynner jeg med å sy duker av samme stoff som gardinene ble laget av. Jeg strikker også litt, barna har blitt glade i å strikke at de har 2 kvelder i uken der de sitter sammen for å strikke, drikke te og spise snitter jeg har laget.  

Barna har bestilt fiskepinner, salatbolle og pommes frites som kveldsmat og det skal dem få. Jeg varmer opp fiskepinner og pommes frites i stekeovnen så da blir det ikke så fett som å steke i pannen. Salatbolle består av isbergsalat, tomat, agurk og mais slik de selv liker det.