Marthes-mat blogg

fredag 30. mars 2018

Kan aldri lære



Kjære Dagbok
At jeg aldri kan lære kan du spørre om. Lene fikk 4 kg lett røkt spekeskinke av faren sin i går og da fikk også jeg lyst til å bare smake på en bitteliten bit. Det skulle jeg ikke ha gjort for det slo meg ut i hele dag med migrene smerter i hodet. Du lærer aldri mamma sa min datter og hun har rett.

Å måtte tilbringe mesteparten av dagen i køya med huset fullt av familien på påskeferie hos oss er ikke noe gøy selv om min datter har passet på at jeg har fått i meg mye drikke og vegetarsuppe for det har vært det eneste jeg har hatt lyst på i dag. Nå kjenner jeg at hodesmertene er på vei bort fra meg så jeg kan komme meg opp fra køya.

Planen i dag var at jeg og min datter skulle prøve ut ei ny oppskrift på vegetar burgere vi har laget sammen. Men den planen gikk rett til Bloksberg med min dumhet i går. Da får vi heller følge den planen i morgen. Min datter er som meg spiser bare den maten jeg gjør, vegetarmat. Noen ganger må jeg spise litt grillet kylling og fisk slik at hun skal få i seg litt annen mat. Når hun ser jeg spiser dette gjør hun det også.

Min søster har vært kokk i dag, ble lammestek for alle som bor her og gjestene. Men dette spiser ikke jeg og min datter så Kristine har varmet opp vegetarlapskaus til oss som vi skal spise nå. Vi lager alltid store kvanta og fryser ned i porsjonsesker så det er lett å ta opp igjen fra fryseskapet.

Nå skal jeg se til å komme meg opp fra køya så jeg kan spise middag med min datter på kjøkkenet. De andre spiser middag oppe i hovedetasjen hos Kristine ved spisestuebordet. Føler meg ikke akkurat noe lyst å være der med mange mennesker med hode som ikke er helt ok igjen ennå.

Jeg skal love deg min kjære dagbok at jeg skal bli flinkere igjen med å fortelle deg hva vi holder på med i huset i skogen.